VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2001600
even voor je gezocht en gekopieerd van een ander forum

' al even uitleggen hoe de rh/artec adapters werken:

bij normale velgen ( ik noem bv porsche velgen) die kun je monteren met een adapter op bv een corsa( 5x130 naar 4x100 dit doe je met een reguliere adapter die een naaf op de adapter heeft.

met de naafuitsparing centreer je de velg op de naaf en kun je hem vast zetten

bij rh/artec heb je een uitsparing in de velg.. dus niet de naaf maar in de velg zelf
de velgen centreren op de velg zelf ipv een naaf die op een universele spoorverbreder zit.
de adapter schuift dus een stukje in de velg
Afbeelding
hier goed te zien

hier het multifit principe
Afbeelding

ik hoop dat het een beetje duidelijk is'
#2001732
8,5j maakt idd wel wat uit, die komt iets verder naar binnen en naar buiten.
Ik zal zeggen, doe eerst bandjes om je velgen. Ga daarna passen en als je denkt dat het aan gaat lopen, dan plaats je een adapter. Je kan makkelijk zien hoe breed je adapter moet zijn als je ze eronder hebt met een bandje.
#2001736
bolletjegolf schreef:ik heb ze al een kee gepast en bij de voorkant is het mm werk ;)

maar ik wilde graag weten voor wanneer ik een schroefset zou aanschaffen hoeveel ik moest verbreden :tu:
Je hebt hem niet laten zakken toen?
Want als het in de lucht al mm werk is kom je mm's tekort als de wielen op de grond staan. :tu:
#2001743
Dan is het duidelijk toch? Als jij hem hebt laten zakken en het loopt niet aan, dan gaat het straks ook niet aanlopen. Tenzij je een te breed bandje neemt denk ik, alleen kan ik dat vanaf hier met die foto's niet beoordelen.
#2001747
het ging me erom of ik straks met verlagen (schroefset) ook spoorverbreders moet hebben

want toen ik mn golf 4 ging verlagen kwam ik erachter dat je daar wel een spacer nodig was ivm de stelschroef ;)

ik vroeg me af of dat met het verlagen van een golf 5 icm deze velgen ook het geval was :tu:

komt een 205 / 40 bandje om :E
#2001766
Ik snap het niet meer hoor, als je het mij vraagt onnodig moeilijk gedoe. :SCRATCH:

Ik dacht dat je al een schroefset had, maar dat maakt ook niet uit.
Het is toch logisch dat als je nu bijna geen ruimte meer hebt en daar straks een stelring bij op moet tellen, dat de boel aan gaat lopen toch?
Dit zijn ook dingen die je gewoon moet testen als je alles eronder hebt.
Elke velg is anders, elke schroefset is anders en air ook weer.

Passen met schroefset is de enige manier om voor jezelf duidelijkheid te krijgen. adapters heb je binnen 3 dagen in huis, mits op voorrad. Of je moet iemand hebben die dit setje ook onder een mk5 heeft gehad, maar die kans is wat kleiner.

En wat Vladi zegt, met 5cm verlaging en dat bandje word dat een enorme wheelsgap.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]