VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1706638
als je via de ab wilt openen ja, in mijn geval gebruik ik de klapsleutel niet, maar de ab van mijn alarm, omdat ik daarmee ook kan openen en sluiten en hij dan meteen op alarm gaat...

maar ik geloof dat je die ab wel kunt ombouwen naar 3 knops, of via een andere klapsleutel, want de us ab heeft wel 3 knoppen...

maar dan zul je evengoed een deur popper moeten instaleren, want golf4 heeft die mogenlijkheid standaard niet....

(deur poppers zijn die stel-motortjes die je klep opengooien bij bv een cleane klep)
#1707287
De achterklep van mijn mk4 variant popt ook open met de oem klapsleutel, dat ie dan volledig open zou gaan is helemaal mooi natuurlijk...... thx voor de tip..... heb ik weer wat te doen..... en bedankt he :LOL:

skoda octavia of superb dempers?

Wat voor nummer heb je op je huidige achterklepdempers, aangezien jij een hatchback heb?
#1707569
andere dempers is niet perse nodig, ik heb nu ook gewoon de standaard dempers gebruikt,
je hebt zowieso extra veren nodig, en die veren krijgen ook de klep omhoog met de standaard dempers (of deze moeten al heel slap zijn)

experimenteren met veren is trouwens op eigen risico, ik ben het nog steeds in de gaten aan het houden, aangezien er wat extra spanning komt op de bevestigingspunten van de dempers door de extra veren, die ineengedrukt zijn als de klep dicht is...

en het zou ook kunnen zijn dat de veren steeds slechter gaan werken, en dat na bv een jaar de klep niet meer vanzelf omhoog gaat, dat ligt aan de kwaliteit van de veren, en daar kan ik dus nog niks van zeggen nu...
#1707997
De poppers zorgen er juist voor dat het slot ontgrendeld word. En de dempers zullen dan vanzelf de klep open drukken als deze sterk genoeg zijn.


p.s. kweet niet leuk de scharnieren dit gaan vinden als je dit regelmatig doet :E






Afbeelding
#1708736
Antera schreef:De poppers zorgen er juist voor dat het slot ontgrendeld word. En de dempers zullen dan vanzelf de klep open drukken als deze sterk genoeg zijn.



p.s. kweet niet leuk de scharnieren dit gaan vinden als je dit regelmatig doet :E
de poppers ontgrendelen het slot, de scirocco bump stops duwen de klep het eerste stukje omhoog, en de dempers zouden het dan over moeten nemen, maar dat doen ze niet omdat de klep te zwaar is (van een golf 4) daarom dus die extra veren...

met de sterkere (skoda) dempers gaat de klep ook niet vanzelf omhoog, daar wordt de klep niet ver genoeg omhoog voor geduwd...


de scharnieren zal wel meevallen, want je duwt ook handmatig de klep wel eens hard omhoog, er komt wel spanning op de slotvanger en op de pinnen waar de dempers opzitten, omdat de veer inelkaar gedrukt is en constant druk op die pinnen zet...

maar daarom wil ik het eens een tijdje aanzien, als er iets gaat verbuigen, dan haal ik de extra veren er wel af, dat is het me niet waard...

vind het al geslaagd met die scirocco bump stops omdat dan de klep een stuk open gaat, en niet terug in het slot valt...
#1709095
ik heb vanmiddag ook net de scirocco bumpstops erop gezet.... en hij mist (golf 5) net even iets kracht van de standaard dempers.
de bestelde scirocco dempers waren bij lange na niet sterk genoeg dus iemand een idee welke dempers ik moet hebben voor mijn golf 5? (skoda oktavia station??)
#1709663
bij golf 5 zou het gewoon met die skoda dempers moeten lukken hoor, daar heb je geen extra veren voor nodig... heb vandaag aan 1 kant de veren ertussenuit gehaald, kwam te veel kracht op de pinnen te staan, nu gaat de klep aleen maar vanzelf open als het warmer dan 16 graden is, maargoed beter dat, dan dat ik dadelijk mn pinnen verbogen heb...

maar volgens mij werkt het bij golf 5 ook pas boven een bepaalde temperatuur...
heeft iets te maken met de vloeistof in de dempers....
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]