VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door declown
#999059
Heb sinds het weekend er weer een raar probleem bij

Als de auto na een nacht stil heeft gestaan,en ik s'ochtends de auto wil starten is de accu leeg.
Vorige keer was de accu kapot,omdat de lichten bleven branden.
Heb ik vorige week vrjdag een nieuwe en zwaardere accu gehaald,deze erin gezet,auto gestart,liep perfect.
Vriendin er de rest van het weekend mee gereden,niks mee aan de hand.
wil ik hem vanoctend pakken: Accu leeg!!! :evil:

Weet niet hoe dit nou komt,lampen, binnenverlichting alles is niet aan radio is uit.
Heb nog geen xenon,dus dit kan het probleem ook niet zijn.
De oude accu was een 45 ampere,de nieuwe is iets zwaarder 55 ampere,dit heb ik gedaan omdat ik straks xenon wil aansluiten en dat ook wel wat stroom vraagt.
Maar wat kan dit probleem zijn,heb hier nu 3 accus staan 45,55,en 60 ampere,
en met elke accu start hij soms gewoon,dan denk ik dat het probleem verholpen is,maar 1 a 2 dagen is de auto weer leeg.

Word er zo langzamerhand een beetje pissig om :roll:

of is de dynamo aan het eind van ze latijn??

wie heeft er een antwoord op,want om elke ochtend de auto over te starten voor dat je naar het werk moet is ook geen pretje :mrgreen:
Gebruikersavatar
door Erik-Jan
#999076
heb je je versterker niet verkeerd aangesloten? dat die op die manier je accu leeg trekt ofzo... :oops:

misschien dat zoiets aan de hand kan zijn... maar opzich natuurlijk een erg vervelend probleem...
Gebruikersavatar
door xxmaryxx
#999077
ff meten dat de dynamo wel laad
anders ff kijken of je geen lekstroom hebt
Gebruikersavatar
door declown
#999104
PROJECT_MK3 schreef:klopt, je kunt ff je dynamo demonteren, en checken of je koolborstels goed zijn,
zijn deze versleten ( dus dat die 2 koolborstels, niet meer het draaiende pin raken ) deze bij de dealer ophalen 25 eu ongeveer.


en anders ff op de sloop een andere ophalen, je hebt verschillende type dynamo;s dus ik raad je aan om je eigen mee te nemen.


ik heb ook hetzelfde probleem gehad, ook accu vervangen, paar dagen later weer leeg, heb ik op de sloop een andere dynamo gehaald, probleem is verholpen.

vermoeden had ik ook al,zal zo maar eens gaan bellen dan.


gr
Gebruikersavatar
door declown
#999769
heb gebeld,met inruil van mijn oude dynamo,komt dit neer op 50 euro,gekloot met die koolborstel heb ik geen zin in
Gebruikersavatar
door declown
#1004580
nou ik weet het niet meer hoor,sinds van het weekend er een nieuwe dynamo op,paar dagen normaal gereden,pak ik hem vandaag,is die k*t accu weer leeg,dit is de 2de nieuwe accu al.
word er zo langzamerhand gek van,heb ook geen lekstroom of dergelijke.

enigste waar ik nog niet over uit ben of dit het kan zijn,is dat mijn radio niet via het contact gaat, heb er ook geen kabels om dit over het contact aan te sluiten.
door Benjamin
#1004782
je moet een lek stroom hebben anders kan je accu niet binnen 2 dagen leeg lopen, zeker niet een nieuwe of er moet al zoveel toeval in het spel zijn dat je 2 x een vervelend accu hebt gekocht, dingen kunnen nieuw ook al wel eens kapot zijn

check eerst of je laadspanning voldoende is zo ja, zet er een ampere meter tussen en ga kijken waar je lekstroom hebt, hou er rekening mee dat niet alles gezekerd is!
door Golftuning
#1004836
Laad je accu dan wel bij na het rijden?

Anders even de kabel van je blok een beetje opschuren en terugplaatsen....

Anders wordt je accu namelijk tijdens het rijden ook niet bijgeladen.

't is maar een idee. ;)
Gebruikersavatar
door declown
#1004906
Golftuning schreef:Laad je accu dan wel bij na het rijden?

Anders even de kabel van je blok een beetje opschuren en terugplaatsen....

Anders wordt je accu namelijk tijdens het rijden ook niet bijgeladen.

't is maar een idee. ;)
welke kabel moet ik opschuren dan??

zal maar eens gaan kijken misschien dat ik wel lekstroom heb,maar het vreemde is dat ik dit niet had toen ik de auto had gekocht,hij begon er mee toe het weerwat slechter werd.
door Golftuning
#1004997
declown schreef:
Golftuning schreef:Laad je accu dan wel bij na het rijden?

Anders even de kabel van je blok een beetje opschuren en terugplaatsen....

Anders wordt je accu namelijk tijdens het rijden ook niet bijgeladen.

't is maar een idee. ;)
welke kabel moet ik opschuren dan??

zal maar eens gaan kijken misschien dat ik wel lekstroom heb,maar het vreemde is dat ik dit niet had toen ik de auto had gekocht,hij begon er mee toe het weerwat slechter werd.
Nu je dit zo zegt over het weer komt het mij wel heel bekend voor!

Mijn accu liep ook steeds leeg.... Na een tijdje wilde de auto niet meer starten.
Dus uit laten lezen, en was de bobine kapot....

Misschien dat het met elkaar te maken heeft. Geen idee.

De kabel die ik bedoel loopt van je accu naar je blok.... die effe losdraaien en punt op blok en kabel opschuren.
Gebruikersavatar
door declown
#1005158
Golftuning schreef:
declown schreef:
Golftuning schreef:Laad je accu dan wel bij na het rijden?

Anders even de kabel van je blok een beetje opschuren en terugplaatsen....

Anders wordt je accu namelijk tijdens het rijden ook niet bijgeladen.

't is maar een idee. ;)
welke kabel moet ik opschuren dan??

zal maar eens gaan kijken misschien dat ik wel lekstroom heb,maar het vreemde is dat ik dit niet had toen ik de auto had gekocht,hij begon er mee toe het weerwat slechter werd.
Nu je dit zo zegt over het weer komt het mij wel heel bekend voor!

Mijn accu liep ook steeds leeg.... Na een tijdje wilde de auto niet meer starten.
Dus uit laten lezen, en was de bobine kapot....

Misschien dat het met elkaar te maken heeft. Geen idee.

De kabel die ik bedoel loopt van je accu naar je blok.... die effe losdraaien en punt op blok en kabel opschuren.
morgen even met de auto aan de gand,ff doormeten,zal die kabel ook wel nalopen.
vervolg lezen jullie hier wel,morgen doe ik alles met een kameraad,die heeft er meer verstand van dan ik.
hij dacht ook dat ik een lekstroom had,de bobine kun je die ook nameten???
Gebruikersavatar
door wernerdevries
#1010610
als je een zwaardere accu monteerd , moet je ook een zwaardere dynamo monteren , een 45 ampere dynamo kan een 55 ampere accu niet voldoende bijladen
Gebruikersavatar
door vwvento98
#1010632
Ik heb het probleem ook gehad
alleen liet ik thuis voor de deur het frontje erin zitten.
als ik het front wegklapte dan zag ik dat bij de cd-lade het lampje bleef branden.
frontje er tegenwoordig uit probleem opgelost.


je kan je lekstroom meten met een spannings zoekertje.
haal de - pool van de accu zet je spanningzoeker op de - en het draadje op de - kabel.
Gaat het lampje branden heb je lekstroom.

dan moet je 1 voor 1 gaan uitzoeken wat het probleem kan zijn . maar dan heb je wel uitsluitsel of je lekstroom heb ja of nee
Gebruikersavatar
door sjeesbeest
#1010642
kan ook zijn dat je een defecte accu van de winkel mee heb gekregen, heb ik namelijk ook al een paar keer gehad........ sommige bedrijven hebben bergen accu's op voorraad maar laden ze nooit tussentijds op en daar gaan ze defect van.

Dus laat ff je nieuwe accu nameten of die nog wel goed is voordat je m meeneemt.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]