VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door sjeesbeest
#991248
Wat voor relaisnummer heb je voor het brandstofpomp relais? Je heb namelijk 2 types 1 is massa gestuurd en de ander is positief gestuurd
Gebruikersavatar
door sjeesbeest
#991493
probeer anders een 67 .. een 80 is hetzelfde als van een 1,8 GTI DX motor de 80 wordt door een pluspuls gestuurd als ik me niet vergis.

Dat was het probleem van het niet aansturen van de 16v in mijn mk1 gti.... ik had er ook een 80 inzitten en nu dus een 67 en gaat supers en zoemt ook tijdens het opcontact zetten
Gebruikersavatar
door Patrick
#991906
en 67 is massa geschakeld?
ik ga morgen weer druk aan de slag (mits het weer het toelaat, auto staat niet meer binnen :().... dan komen er ook wat vaker updates want dan kan ik zo tussendoor ff op de pc ;)

Dacht vanmorgen op t werk, mooi ... ff doorwerken, tis lekker droog, om 3 uur vrij, mooi met de golf bezig ... mooi niet dus, precies om 3 uur begon t te regenen...
Gebruikersavatar
door sjeesbeest
#991911
yep


het enige verschil is dat het kleine pinnetje (wat de aansturing is) op een andere plek zit .... en dat is als het goed is gewoon bedraad in je zekeringskast.

Hebbie toevallig een startonderbrekersfunctie ingebouwd gehad bij de Golf?
Gebruikersavatar
door Patrick
#991913
sjeesbeest schreef:yep


het enige verschil is dat het kleine pinnetje (wat de aansturing is) op een andere plek zit .... en dat is als het goed is gewoon bedraad in je zekeringskast.

Hebbie toevallig een startonderbrekersfunctie ingebouwd gehad bij de Golf?
Ja heeft een startonderbreker ingezeten.... is eruit gehaald, maar deze heeft het ook nooit gedaan (vorige eigenaar wist ook verder niets dan: niet aanzitten).... morgen ga ik nog even goed de kabels doorlopen waar de startonderbreker gezeten heeft, kijken of daar geen foutje zit...
Gebruikersavatar
door sjeesbeest
#992327
ik denk dat je die startonderbreker er eerst maar eens tussen weg moet halen en de kabels weer aanelkaar moet zetten......... ben je al een heel stuk verder......
Gebruikersavatar
door Patrick
#992334
Dat heb ik al gedaan ;)
Maar, ik ben beetje stom geweest :oops:
We hadden een massapunt los gehaald en schoongemaakt... toen moest ik weg... dus was ik vergeten weer aan te sluiten ;) Dus nu zo ff wat spulletjes ophalen, dan ga ik dat massapunt weer aansluiten, accu erin en kijken of het dan toch het contactblokje was ;)
Gebruikersavatar
door sjeesbeest
#992429
handig :)

ik maak meestal een "to do list" :)
Gebruikersavatar
door Patrick
#992492
Relais 80 is volgens mij massa geschakeld hoor! Ben dus hele middag bezig geweest, die massapunten allemaal ff rechtstreeks op de accu (-)... en de volle accu er weer in gegooid. Nog steeds niet starten, ook niet als ik het relais eruit haal en dan doorverbind zodat de pomp lopen gaat.

Dus weer ff met de multimeter gangs gegaan, op de 2 punten die het relais van de pomp sturen staat een constante spanning van 8 volt. Dit valt richting de 7 volt bij het starten.
Als ik de + van de aansturing van het relais pak, en een ander massa punt, meet ik wel 12 volt! Dus de weerstand van de massa van dat relais is zo hoog dat het voltage dan maar 8 volt is ;) Snappen we het nog?

Dus toch hopen op die kabelboom van Bolku die ik besteld heb... Als het morgen nog droog is, ga ik morgen weer ff verder, en ga ik niet meten in de zekering/relais kast maar in de stekkers aan de achterkant, om uit te sluiten dat toch de zekeringkast rot is...
Gebruikersavatar
door Patrick
#998566
Computer is al vervangen ;) Heb namelijk een werkende computer van een maat van me geleend...

Vandaag begonnen met de kabelboom, de oude is er uit. En heb 1 kapotte draad gevonden die ik nog niet tegengekomen was. Op het huis van het oliefilter zat een gele stekker, deze was er dus af, het draad was doormidden (geknaagd?)

Morgenmiddag, als het droog is, de nieuwe boom erin :)
Gebruikersavatar
door Dubbstar
#998596
Heel relaxed topic, ik blijf m volgen!

Heb je trouwens het blok zelf al open gehad? Heeft ie compressie>?

Succes! :P
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]