VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door jacksters
#989314
De choke klep zxit bovenin een grote klep ja
Die moet dicht zitten als je hem start en als die warm is gaat die er van zelf af
Die ging bij mijn oude auto er ok niet op.
Heb ik er een nieuwe veer in gedaan en toen was het goed.
Die veer zorgt ervoor dat die er wel en niet op gaat zit aan de zijkant van de cab.
door Jolan
#989938
Even totaal wat anders, kan je helaas niet verder helpen dan wat er al is neergezet. Ben wel benieuwd of het met de nieuwe carb al is verbeterd?

Maar een vraag, ik zie dat jij een rubberen ring boven op je carb heb zitten, is dit standaard? Dus de ring tussen de carb en je luchtfilter. Bij mij ontbreekt dit namelijk.
door RedDragon
#990064
Dit is standaard, maar in de garage bij een beurt o.i.d. wil hij er nog wel een "afvallen". Hij is voor een carb niet zo belangrijk omdat de luchthoeveelheid toch niet gemeten wordt.

060 129 638 bij den dealert, maar zou me niets verbazen als hij niet meer verkrijgbaar is.
Gebruikersavatar
door wildeknak
#990066
DE GOLF START EN RIJDT WEER..! :mrgreen:

Wat was er nu allemaal aan de hand..?!?!

1* choke systeem kapot!
2* acceleratie-pompje verkeerd gemonteerd!
3* vacuum-slangen gescheurd!

De carb. die ik van mijn collega had gekregen was net iets anders had een paar aansluitingen meer... Vacuum en een retourleiding voor de brandstof ook had hij een andere aansluiting voor de gaskabel :?

Dus we hebben hem uit elkaar gehaald als voorbeeld voor mijn eigen!

Toen kwamen we er dus al snel achter dat de acceleratie-pomp er verkeerd in zat!
Toen dat 1maal weer goed zat, hebben we ervoor gekozen om het choke gedeelte over tezetten op mijn eigen carb.

Toen de hele boel weer in elkaar gezet!

Daarna heb ik alle vacuumslangen en aansluitingen vernieuwd en de carb. weer gemonteerd!

En toen starten!! :shock:

En jah hoor netjes 1500 Toeren en na even draaien zakt hij langzaam na een stioneer van 900 toeren...

Dus binnenkort nog ff Co-testje doen..!!

We hebben gisteravond nadat hij helemaal warm was, wou mijn PA toch nog ff de choke testen, maar jah dat wil niet als de rest nog warm is!!

Komt hij met een super Id! HaHa gewoon de tuinslang op de aansluiting van de koelvloeistof! en toen de kraan een poosje laten lopen! en na een half uur zagen we dat de choke-klep langzaam dicht ging :mrgreen:

Dus nu nog klein beetje FIJN-afstelling en dan hopen dat hij goed blijft lopen..!!!

In ieder geval BEDANKT voor jullie hulp..!!

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

weer 1 mk1 op de weg...... ;)
door RedDragon
#990068
Hahaha, leuk om te horen!!! als je het weet is het allemaal zo simpel!!
Gelukkig is dit een redelijk eenvoudige carb. Lekker he als alles het weer helemaal doet!?!
Ik heb zelf een 2e3 pierburg. Dubbelkanaals met iets meer regelingen eromheen, maar is ook leuk om die optimaal te krijgen...

Veel plezier ermee!

PS: Het kan geen kwaad om een tweede te hebben liggen voor onderdelen. De meeste zijn bij de dealer nogal duur. Daarnaast de slangen in de gaten blijven houden. Carbs lopen meestal slecht doordat de slangen slecht zijn.
Gebruikersavatar
door wildeknak
#990070
RedDragon schreef:Hahaha, leuk om te horen!!! als je het weet is het allemaal zo simpel!!
Gelukkig is dit een redelijk eenvoudige carb. Lekker he als alles het weer helemaal doet!?!
Ik heb zelf een 2e3 pierburg. Dubbelkanaals met iets meer regelingen eromheen, maar is ook leuk om die optimaal te krijgen...

Veel plezier ermee!

PS: Het kan geen kwaad om een tweede te hebben liggen voor onderdelen. De meeste zijn bij de dealer nogal duur. Daarnaast de slangen in de gaten blijven houden. Carbs lopen meestal slecht doordat de slangen slecht zijn.
Jah ben weer helemaal gelukkig! haha

Jah idd ga nu gewoon proberen een beetje SPARE-parts te krijgen..!!
Maar als je niet precies weet hoe het werkt en hoe het gezeten heeft,dan is het een behoorlijk lastige puzzel... :roll:

JIJ ook reuze bedankt he..!!
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]