VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door TCD
#984724
Kunnen de klepsteelrubbers zijn, laat iemand ff kijken of het het ook bij overschakelen en bij gas loslaten doet,
door devned
#984762
Ok dat zal ik vanavond ff doen. Ik laat het straks nog even weten. Als dat zo is zou er iets anders aan de hand zijn?
door devned
#984766
Zojuist even een bekende van me gebeld. Die had achter me gereden tijdje terug.

Hij *dacht* het continu gezien. Heb je daar iets aan of zal ik sowieso vanavond nog even checken?
Gebruikersavatar
door TCD
#984878
Dan zouden het eventueel de zuigerveren kunnen zijn,

Wat is de km-stand?
door devned
#984882
Nou ik heb even iemand laten rijden en er zelf achteraan gereden.

Het is niet heel goed te zien maar het lijkt erop dat bij het intrappen van het gaspedaal juist de blauwe rook komt. Bij het schakelen en dergelijke kan ik het niet zien.

Edit: hij heeft 240000 gelopen
door devned
#985310
Is er een manier om een van beide uit te sluiten? dus, of de zuigerveren, of de klepsteelrubbers?
Gebruikersavatar
door leongti
#985434
De klepseals kunnen worden getest door in de derde versnelling vanaf 1500 tot 6000 toeren te versnellen en dan de auto laten uitrollen tot weer ongeveer 2000 toeren en dan vol het gas intrappen. Als je dan een blauwe pluim te zien krijgt zou het aan de klepseals moeten liggen. Of versleten zuigerveren precies op dezelfde proef reageren weet ik niet.
Gebruikersavatar
door declown
#985486
ik heb sinds vorig weekend hetzelfde,en ik hoorde dat het mijn kleprubbers zijn,deze laat ik binnenkort vervangn door iemand van dit forum.
door devned
#985707
ok bedankt. Heb je enig idee wat dit ongeveer kan gaan kosten en is er toevallig iemand in de buurt van doetinchem (achterhoek) ofzo die dit voor mij kan regelen of mij kan helpen hiermee? Zou erg mooi zijn!
Gebruikersavatar
door leongti
#986671
kosten voor de klepseals is 4€p/s maal 8 is 32 euri. Misschien dat je met het monteren en demonteren 150/200 euro kwijt bent? Misschien is het handig meteen de d-riem mee te pakken aangezien de nokkenas er toch uit moet. Setje is 60 euro maar dan is dat ook weer goed!
door devned
#988428
Hey, Bedankt voor de info. En de d-riem is idd een goed idee. Ik ga eens kijken of ik het kan laten doen bij een garage bedrijf in de buurt.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]