VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door willemvansoeren
#977868
hoi ik zit met een klein probleem, het motor olie lampje flikert. als de auto stationnair draait. olie zit halverwege minium dus er zit genoeg in.
het gaat om een 1300 nz met injectie motor. wie weet waar ik het probleem moet zoeken??
Gebruikersavatar
door kale_golf
#977883
sensor overleden??

Kijk eens wat hij doet als je het oliepijl op max. hebt staan.
Gebruikersavatar
door stalker
#978546
Of gewoon simpel je meterbak niet helemaal meer in orde
Gebruikersavatar
door quers
#978558
of in een erg geval, slijtage aan het blokj, dat de oliedruk soms wegvalt kan een teken zijn dat bijv. je zuigerveren versleten zijn, ik noem maar iets.
door willemvansoeren
#983223
voorlopig laat ik m knipperen, olie peil is goed tikt niet dus zal wel in de tellerbak zitten.
Gebruikersavatar
door Marcel_VW
#983231
willemvansoeren schreef:voorlopig laat ik m knipperen, olie peil is goed tikt niet dus zal wel in de tellerbak zitten.
vind ik persoonlijk niet erg slim...Nu is er misschien niets aan de hand, volgende week overlijdt er toevallig misschien wel iets ernstigs en jij rijdt gewoon lekker door met het knipperende lampje :mrgreen: Een tellerbak kost de wereld niet en een oliesensortje ook niet...moeite waard om even na te kijken lijkt me.
door willemvansoeren
#985124
zoals het probleem kwam is het weer verdwenen, lampje gaat keurig aan met op contact zetten en dooft keurig netjes als de motor loopt. dus probleem is weg.
en geen geknipper meer tijdens een rit.
door Tomvw
#986154
Ik heb het ook gehad en bij mij was het een massa probleem.
Gebruikersavatar
door Hakkers
#986179
Willem, het kan ook nog je oliepomp zijn geweest.. als die verstopt zit, of minder kracht heeft (minder oliedruk dus) gaat het lampje ook branden.

hou het iig in de gaten ;)
door willemvansoeren
#986181
het is idd niets ernstigs lampie blijft uit gister nog een zware aanhanger achter de golf gehad motortje deed het goed. mocht het blok ooit de geest geven bouw ik me golf om naar gti 8v ik heb alles toch liggen.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]