VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#970375
hallo vw liefhebbers,

Ik heb een aardig vervelend probleem!! :evil:

Als mijn golf2 1.8 met carb en kat eenmaal even heeft gereden schiet het toerental omhoog en blijft daar ook! Het begint vlak na het starten datie op 1500 toeren zit daarna na een half uur 2000 toeren en dan nog langer gaat hij naar de 4000 toeren. als ik dus rij lijkt het net alsof ik cruise control heb :roll:

Motor uit en aanzetten heeft geen effect. Wie weet wat het is heb al gekeken naar de voetpakking dar zit wel een heel klein scheurtje in had em al eens vervangen want toen had ik dat hij ging schokken en zat er ook een klein scheurtje in maar nog nooit dit mee gemaakt. Wie o wie weet wat het is :cry:
Laatst gewijzigd door Rammsteiner op 22 sep 2008 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door GTIGolf
#970396
niet teveel olie bijgevult?
Anders voetpakking vervangen.
Of je carburateur is inwendig kapot zou je die eens open moeten maken.

Martin
Gebruikersavatar
door Rammsteiner
#970495
GTIGolf schreef:niet teveel olie bijgevult?
Anders voetpakking vervangen.
Of je carburateur is inwendig kapot zou je die eens open moeten maken.

Martin
Nope niet teveel olie dat is perfect op peil. ik ga dan in ieder geval mijn voetpakking maar vervangen dan en gelijk de carburateur nakijken. toevallig een idee wat die kost mocht hij kapot zijn?
Gebruikersavatar
door leongti
#970497
lekke vacuumslangen of een lekke pakking in het inlaattraject. Zou inderdaad de voetpakking van de carburateur direct vervangen! Maar misschien is er ook nog een pakking lek van het inlaatspruitstuk.
Gebruikersavatar
door Rammsteiner
#971029
ok even gekeken voordat ik toch een nieuwe voetpakking haal. er gebeurt niks als ik de carb heen en weer duw of erop.

Wel heb ik nu uitgevonden dat als ik het mechanise waar de gaskabel aan vast zit wat verder terug duwt hij wel gewoon normale toeren draait.

Ik starte hem hij ging gelijk naar de 1000/1100 toeren toen drukte ik het mechanise iets verder terug en toen hoorde ik de motor gelijk terug gaan in toeren kon niet precies zien hoeveel maar leek gewoon de normale 800/900 toeren.

Is dit te stellen of moet er iets vervangen worden ? heb wel iets gezien soort veer aan de onderkant waar hij tegenaan leunt als hij in de normale stand zit maar zie nergens waar ik dit kan stellen en zou dit alles zijn? want als hij in de 3000 toeren blijft hangen kan die 1 mm verder duwen toch niet zoveel verschil maken. Het mechanise is wel nog strak kwa veer spanning veert gewoon snel terug e.d. ook even de carb ingespoten met carb reiniger maar dit hielp ook niks
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]