VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Co
#929610
Ik heb vorig weekend een schroefset van Tec Tuning onder mijn Golf 2 1.6 Diesel gemonteerd.

Ook heb ik deze meteen uit laten lijnen, dus rijd erg lekker geen gekraak of gepiep maar gewoon lekker strak sturen.

Echter zag ik van de week toen mijn broer de auto parkeerde dat als ik helemaal tot stilstand rem mijn wiel iets mee draaid naar voren toe.
Vond het een heel appart gezicht en vraag me dan ook af of dat wel goed is.......alles zit op de juiste manier gemonteerd.

Is dat normaal met een schroef set, of is er toch iets anders aan de hand.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb omschreven.

Groeten Marco Bogaard
Gebruikersavatar
door jskas
#929627
hmm is je fusee kogel waar je veer poot in rust uit gelubbert?

pak je wiel eens beet en probeer hem eens te bewegen in de rij richting voor en achteruit. dan voel je zo of er speling in zit ;)

gr steef
Gebruikersavatar
door Martinus83
#929654
Of je centermoer zit niet goed vast, of je veerpoot, of je stuurkogel, of je stuurhuis heeft fikse speling (onwaarschijnlijk), of je draagarmrubber(s) moet vervangen worden.

Zou hem op een 2 kolommer zetten en even goed voelen overal
door Co
#929668
Okee, dat zijn al een aantal punten waar ik naar kan gaan kijken.

Het is dus niet normaal dat er zo'n speling zit op mn wiel...........

Ik zal vanavond eens kijken of ik het zlef kan vinden wat er mis is, en anders toch maar door een vakman ernaar laten kijken.

Groeten Marco Bogaard
door Co
#929745
Het is trouwens echt alleen met remmen, als ik de auto op krik zit er geen speling in mijn wiel.

Ik heb er ook geen last van met rijden of remmen, alleen als je de auto ziet stoppen als je er naast staat zie je het wiel nog ioets naar voren draaien.

Zou graag eens willen zien hoe dat er bij een andere verlaagde Golf 2 uit ziet, zou het kunnen dat het normaal is.........

Woont er iemand in de buurt van Huizen met een schroefset verlaagde golf 2..........?

Groeten Marco Bogaard
door Co
#932276
Ben inmiddels even langs de garage geweest, en daar kwamen we erachter dat er een beetje speling zit op de draagarmrubbers.

Ik zal dus binnenkort de draagarmen gaan vervangen, en dan maar meteen incl. fuseekogels.

Dan moet het bewegen over zijn als het goed is.

Groeten Marco
Gebruikersavatar
door Martinus83
#932529
Dat was wel te verwachten ja. Als je een auto heel hard ziet op trekken zie je zn wiel naar voren bewegen. Is dat te erg zijn die rubbers slap of kapot. Er zitten 2 rubbers in je draagarm. Beide kun je zo neiuwe inpersen, nieuwe draagarm hoeft niet perse maar is misschien wel zo makkelijk.
Gebruikersavatar
door jonizz
#932670
dit problem heb ik ook gehad, ik heb er toen draagarmrubbers van een audi tt ingezet. Deze zijn massief in tegen stelling tot die van een golf. Ik heb een golf 3 maar volgens mij zijn de draagarmrubbers hetzelfde als die van een golf 2.

Zoek anders ff in de zoekmachine onder "draagarmrubbers vervangen" daar staan ook de onderdeelnummers. ;)
door Co
#932675
Okee, dat kan ik ook nog doen.

Dacht zelf om een complete draagarm te vervangen, omdat dat waarschijnlijk eenvoudiger is.
Weet iemand of ik dan ook het probleem kwijt ben met standaard draagarm rubbers.......neem aan dat deze ook stug genoeg zijn.

Groeten Marco
Gebruikersavatar
door jonizz
#932679
dan ben je ook van het probleem af, maar je houdt altijd wat flex in de rubbers.
complete draagarmen is idd wel een stuk makkelijker maar kost wel wat meer centjes xd .
Bedenk wel dat de achterste draagarm rubbers wel meer te lijden hebben met een schroefset ipv de orginele dempers.
door jacksters
#932680
Gewoon nieuwe inpersen.

Bij mij waren ze ook helemaal kapot hingen er helemaal uit had het eerst niet eens door qau rijden tot dat ik de auto omhoog deed.

Heb er nieuwe in gedaan is denk ik al wel een jaar tot anderhalf terug en nu nergens meer last van.

En rij zeer laag tot op de laatstse wikkel van het draad en blijft allemaal zeer netjes eruit zien....
Gebruikersavatar
door pigeon
#932707
jonizz schreef:dit problem heb ik ook gehad, ik heb er toen draagarmrubbers van een audi tt ingezet. Deze zijn massief in tegen stelling tot die van een golf. Ik heb een golf 3 maar volgens mij zijn de draagarmrubbers hetzelfde als die van een golf 2.

Zoek anders ff in de zoekmachine onder "draagarmrubbers vervangen" daar staan ook de onderdeelnummers. ;)

In ETKA feeft tie aan dat de nummers van de golf 2 en 3 draagarmrubbers, welteverstaan de achterste, hetzelfde zijn, alleen de bout waarmee hij vast zit is 4 mm kleiner en bij een 2 zit er nog een knelbus en bij een 3 niet.

De audi tt rubbers: 8N0407181B originele dealer nummer
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]