VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door nsteur
#931030
Beste mensen,

Ik heb een Golfje 2 uit 1991, benzine, 4 versnellingen, injectie.
Sinds enige tijd heb ik hier problemen mee met de koelvloeistof temperatuur en het koelvloeistof zelf.
Op het moment van rijden blijft de temperatuur namelijk onder de 90 graden (de ene keer meer dan de andere keer) en bij stilstaan gaat hij netjes naar de 90 graden, de fan slaat dan aan enz. Soms (als je langer staat) wordt hij zelfs nog iets warmer dan 90 graden wat ook niet goed is.
Ga je weer rijden daalt de temperatuur weer onder de 90 graden.
We hebben het volgende al aan de auto vervangen: Waterpomp, radiator, thermostaat, koppakking, temperatuursensor (zowel voor koelvloeistof temp als voor de fan). Ik dacht dat we nu wel het gehele koelsysteem gehad hadden maar toch blijft het probleem zich voor doen.
Er verdwijnt ook koelvloeistof uit het reservoir. (het is op dit moment wel gewoon water). Het verdween in het verleden (voor het vervangen van deze onderdelen) door overkoken en het kan zijn dat dat nu nog steeds is alleen weet ik dat niet zeker.
Weet iemand hier een oplossing. Wat kan het in hemelsnaam zijn????
Ik hoop dat iemand mij een verlossend antwoord kan geven want ik ben wel blij met me golfje!!!
Gebruikersavatar
door DrHardstyle16v
#931042
dat de temperatuur iets boven de 90 komt is niet erg , kijk voor je waterverlies goed al je slang aansluitpunten na, als 1 klem niet goed vast zit blijft hij lekken, vooral bij het waterhuis(daar waar je pomp zit)
door Tim_vr6
#931620
Op de linker zijkant vh blok zit een zwart huis waar een aantal koelslangen naar toe loopt.
Van dit huisje wil de keering tegen het blok nogal eens lekken.(meestal aan de onderzijde vh huisje)
Dit komt door corrosie vh motorblok, waardoor de keering + huisje omhoog gedrukt word.

Dit probleem had ik ook, tijd lopen zoeken waarom er koelvlst verdwijnt.
Todat de auto op de brug stond en de versnellingbak eronder vandaan was.
Toen zag ik een spoortje lopen die van bovenaf niet te zien was.

Het slecht aangeven van het metertje wil ook wel eens komen door een slechte massa van het dashboard/of massa vh metertje zelf in het daschboard.
Gebruikersavatar
door dkeune
#931634
weet niet zeker maar water ipv koelvloeistof? lijkt me niet dat dat goed is? dat word toch ook veel sneller heet enzo? koelvloeistof is natuurlijk wel speciaal om te koelen...... :???:
Gebruikersavatar
door ProudVWdriver
#931653
Op de linker zijkant vh blok zit een zwart huis waar een aantal koelslangen naar toe loopt.
Van dit huisje wil de keering tegen het blok nogal eens lekken.(meestal aan de onderzijde vh huisje)
Dit komt door corrosie vh motorblok, waardoor de keering + huisje omhoog gedrukt word.

Dit probleem had ik ook, tijd lopen zoeken waarom er koelvlst verdwijnt.
Todat de auto op de brug stond en de versnellingbak eronder vandaan was.
Toen zag ik een spoortje lopen die van bovenaf niet te zien was.
heb dit probleem inderdaad destijds ook gehad. Lastig te zien maar je koelvloeistof verdwijnt wel...
door nsteur
#932431
Dit zijn hulpzame berichten!!!
Ik ga morgen meteen kijken en hopen dat dat het is!!!
Dat zou een hoop zoeken schelen!!
Mensen bedankt alvast!!! En ik hou jullie op de hoogte!!
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]