- 15 jul 2008 22:55
#928907
Hallo allemaal,
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een vw golf 2 uit '89 met iets over de 1,5 ton op de klok, mijn eerste vw.
Nu heb ik blijkbaar niet goed opgelet tijdens de proefrit, want de auto trekt naar rechts, de band linksvoor maakt bij vrijwel elke bocht naar links een gillend geluid (uitlijning?) en de teller geeft bij snelheden boven de +/-60km per uur een flinke afwijking.
Vanmiddag ben ik ook bij een garage langsgeweest om de auto uit te laten lijnen maar op het moment dat de wielen van de grond af werden gelicht zagen we dat de veren loskwamen uit de veerpoten, die waren dus gewoon afgeslepen..
Nu heb ik (vanavond pas) de bekleding in de kofferbakruimte losgetrokken, en ik heb aan de rechterzijde op de wielkast een flinke roestplek (nog niet doorgerot) aangetroffen van ong. 10/12 cm doorsnee
Alle dingen die nog moeten gebeuren wil het nog een veilige auto worden opgesomd:
- Roest wielkast verwijderen en lassen
- Vering rondom vervangen door (goede) schroefset oid
- Uitlaat lekt, lassen en eventueel einddemper vervangen (momenteel remus)
Het interieur vertoont ook wat scheuren, het uiterlijk (vervangbare onderdelen als achterklep, motorkap, deuren, voorbumper en voorschermen) heeft enkele krassen, deuken en roest.
Voor het lassen van de wielkast achter lijkt me dat ook de tank eronder vandaan moet, het lassen kan ik opzich wel zelf zolang ik maar ergens de ruimte heb, maar is deze auto het allemaal wel waard?..
Zelf twijfel ik momenteel er nog aan, dus graag jullie mening. Apk gekeurd tot volgend jaar mei! vreemd genoeg
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een vw golf 2 uit '89 met iets over de 1,5 ton op de klok, mijn eerste vw.
Nu heb ik blijkbaar niet goed opgelet tijdens de proefrit, want de auto trekt naar rechts, de band linksvoor maakt bij vrijwel elke bocht naar links een gillend geluid (uitlijning?) en de teller geeft bij snelheden boven de +/-60km per uur een flinke afwijking.
Vanmiddag ben ik ook bij een garage langsgeweest om de auto uit te laten lijnen maar op het moment dat de wielen van de grond af werden gelicht zagen we dat de veren loskwamen uit de veerpoten, die waren dus gewoon afgeslepen..
Nu heb ik (vanavond pas) de bekleding in de kofferbakruimte losgetrokken, en ik heb aan de rechterzijde op de wielkast een flinke roestplek (nog niet doorgerot) aangetroffen van ong. 10/12 cm doorsnee
Alle dingen die nog moeten gebeuren wil het nog een veilige auto worden opgesomd:
- Roest wielkast verwijderen en lassen
- Vering rondom vervangen door (goede) schroefset oid
- Uitlaat lekt, lassen en eventueel einddemper vervangen (momenteel remus)
Het interieur vertoont ook wat scheuren, het uiterlijk (vervangbare onderdelen als achterklep, motorkap, deuren, voorbumper en voorschermen) heeft enkele krassen, deuken en roest.
Voor het lassen van de wielkast achter lijkt me dat ook de tank eronder vandaan moet, het lassen kan ik opzich wel zelf zolang ik maar ergens de ruimte heb, maar is deze auto het allemaal wel waard?..
Zelf twijfel ik momenteel er nog aan, dus graag jullie mening. Apk gekeurd tot volgend jaar mei! vreemd genoeg