VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Dirk1980
#919872
Hey allemaal. Ben nieuw hier dus hoop dat ik hier onder het juiste forum post :)

Ik heb dus een probleem met mijn Golf type 3. Het koppelingspedaal ligt dus op de bodem en schakelen is niet meer mogelijk.

Nu kunnen volgenmsij een paar dingen zijn:

Koppelingskabel stuk?
Drukgroep stuk?
Koppelingsplaten versleten?

Weet iemand een soort van een prijsindicaties als ik dit wil repareren bij de garage? :)
Gebruikersavatar
door Shaggy
#919878
Kabel is t goedkoopste. zo gepiept en met n paar tientjes klaar. (30 eu?)

Drukgroep, koppeling en druklager is raadzaam tegelijk te vervangen. Denk dat het ong. rond de 5 uur werk is.

Qua onderdelen kan ik je helaas niet zo een indicatie doen maar de prijs experts hier roepen wel gauw genoeg zo denk ik :)
Gebruikersavatar
door Gateway
#924775
ik zeg: 99% Koppelingskabel
Gebruikersavatar
door Relph
#929722
Als het pedaal op de bodem ligt denk ik ook dat het de koppelingskabel is.
Ik moet die van mij ook nog vervangen, maar ik moet nog ff kijken hoe ik dat het beste kan doen. Om die kabel los t ehalen bij het pedaal moet ik echt op een onmogelijke plaats zien te komen. (zit erg hoog) Heeft iemand tips??
(bij mij gaat het om een 1,8-blok motorcode: ABS)
Gebruikersavatar
door Clean-Style
#929751
Relph schreef:Als het pedaal op de bodem ligt denk ik ook dat het de koppelingskabel is.
Ik moet die van mij ook nog vervangen, maar ik moet nog ff kijken hoe ik dat het beste kan doen. Om die kabel los t ehalen bij het pedaal moet ik echt op een onmogelijke plaats zien te komen. (zit erg hoog) Heeft iemand tips??
(bij mij gaat het om een 1,8-blok motorcode: ABS)
onderkant van het daschboard demonteren stoel er uit en dan kan je er goed onder het daschboard liggen tenminste zo doe ik het altijd

dirk1980 ik denk dat jou koppelingskabel stuk is omdat het pedaal hellemaal op de grond zit
door Tjoening
#932580
Je weet zeker dat je een koppeling met koppelingskabel hebt?

zo ja, kijk naar de hendel op de versnellingsbak (voorkant). Deze hendel bedien je met de koppelingskabel. Hier kun je wel zien of het de kabel is die gebroken is.

Ik heb zelf een keer gehad dat de kabel (zit een soort kogeltje aan het eind) door het borgplaatje (onder de hendel) was getrokken.

succes
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]