VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Benz
#926609
Hallo,
Sinds een tijdje begint mijn golf 3 diesel steeds moeilijker te starten. Hoe kouder het blok is, hoe langer het duurt voordat de auto aanslaat. De laatste paar keren kostte het bijna een minuut voordat hij aansloeg. Af en toe opnieuw gloeien en choken lijkt dan wat te helpen maar niet veel.
Tijdens het starten komt er witte rook uit de uitlaat en wanneer hij aanslaat komt er een behoorlijke wolk extra uit. Nu weet ik dat witte rook duidt op verbranding van koelvloeistof maar het reservoir blijft even vol. Ook lijkt het er niet op dat er olie inzit dus een lekke koppakking is hopelijk niet het probleem. Ik zit zelf te denken aan een probleem met een temperatuur sensor? ik ben geen expert dus ik noem maar wat ik logisch kan verzinnen.
Het is namelijk ook zo dat de witte rook tijdens het rijden niet blijft komen, echt alleen bij het starten. Heeft iemand een ander idee wat het kan zijn, of die mij kan vertellen waar de temperatuursensor bij mijn auto zit, en of het kan helpen om de stekker er af te halen als ik hem koud wil starten?? Alle info is welkom.

Oh ja.. filters zijn allemaal net vervangen en de gloeipluggen heb ik gecontrolleerd.
Gebruikersavatar
door MONDY
#926825
denk toch dat je gloeistiften aan vervanging toe zijn.
Gebruikersavatar
door Jetta_1
#926836
Komt er wel stroom op de gloeistiften? De zekering wil namenlijk nog wel eens springen. Het gaat dan om de maxi-zekering bovenop de zekeringkast.
door Benz
#926852
Heb ik inderdaad nog niet gecontrolleerd, zal ik zometeen even doen. Ik heb de gloeistiften alleen gecheckt door er een 12V spanning tegenaan te houden. Hierbij vonkten ze alle 4.
Als ik de zekering heb gevonden laat ik het weten. Alvast bedankt voor een mogelijke oplossing.
door Benz
#927010
Ok, het relais schakelt en de 50A zekering is nog heel. Er zit wel veel corrosie aan 1 kant van de zekering dus ik zal die even schoonmaken. Maar is er niemand die denkt dat het iets met een temeratuursensor is?
door golfje2
#927021
Die witte rook bij jou heeft niks te maken met het verbranden van koelwater. Dat is gewoon onverbrande diesel omdat de motor dan nog te koud is (vandaar ook dat gloeipluggen nodig zijn). Het gaat heel snel weg als ie eenmaal loopt.

Lijkt mij ook dat ofwel je gloeipluggen aan vervanging toe zijn of geen stroom krijgen.
door Benz
#929675
Ik heb de corrosie aan de aansluitingen van de 50A zekering verwijderd en hij start weer zoals het moet :) Bedankt voor de reacties.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]