VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door TCD
#926358
Ga eens op een stuk weg een poosje volgas in zen 2 rijden, wekrt nog wel eens ;)
door jolien
#926567
de bougies zijn vervangen dus nieuw
de zit een nieuwe catburateur is nieuw
in zijn 2 rijden hebben we ook al gedaan maar bedankt voor de tip jongens

leongti ik ben apk meester dus verstand heb ik er wel degelijk van
alleen hier kom ik niet uit. omdat ik al van alles heb geprobeert heel veel dingen er nieuw op heb gezet dus van daar dat ik hier informatie vraag
nou zou ik je even uitleggen wat monopoint injectie is DAT IS een carburateur met 1 inspuit ventiel DAT WORD GENOEMT MONOPOINT INJECTIE of heb ik het mis multiepoint injectie is 1 ventiel per cilinder ik ga voor de rest niet meer discusie

maar toch bedankt voor de tip
door timberland
#926572
misschien een domme vraag
heb jij nog stelplaatjes of zijn deze hydrolisch?
anders zou ik de klepspeling ook even controleren.
verder zit er niet veel meer op.
door jolien
#926589
nee is hydrolisch maar toch bedankt
Gebruikersavatar
door Marcel_VW
#926595
Al geprobeerd om het blok goed warm te rijden, dus ff een halfuur goed trappen?
Gebruikersavatar
door Johan
#926597
distributie nogwel goed? als je kleptiming nietmeer goed is kan je ook weleens een tehoge meting krijgen..

edit: hiermee bedoel ik niet persee een tandje verkeerd, maar als de rek er een beetje uit is scheelt het al!
Gebruikersavatar
door Ron21
#926637
jolien schreef:de motor code is ABS en is een monopoint injectie het co% is 10 procent, er hoog dus ik heb geprobeert katalisator,nieuwe lambda sonde,carabateur,nieuwe sensor voor warm loop regeling het is dus een lastig probleem vacuum slangen en stekkers los trekken heeft bij deze auto geen efect :help:

Zo'n storing heb ik laatst ook meegemaakt bij een abs, bleek een breuk in de kabelboom te zijn en nog wel op diverse plaatsen.

Maak de rubber kappen los van de stekkers rondom je carb en controleer op breuk.

Verder zit in de waterbak ca 20cm rechts van ecu een fabrieks las (+30 rood)) in de kabelboom, De las lijkt optisch goed maar zodra je eraan trekt hij los blijkt te zijn. Het rare van deze draad is dat hij de ecu en de klep van je actief koolfilter voorziet van spanning (constant 12v) en je ecu alleen de geschakelde 12 krijgt maar de motor wel loopt.
door golfje2
#926649
Dat ding loopt 100% in noodprogramma en zeer waarschijnlijk omdat er geen signaal van de lambdasonde aankomt OF omdat er geen signaal van de temperatuursensor aankomt.

Nu schrijf je dat je beide al vervangen hebt, maar heb je die vervangen door nieuwe of door gebruikte? En weet je zeker dat er geen kabelbreuk is? Meet alle kabels van de sensoren naar de ECU eens door.

En even voor de volledigheid, die injectie die op jouw blok zit is een Mono-Motronic en die heeft één centrale injector en GEEN luchtmassameter! Je kunt hoog en laag springen, maar dat heeft ie echt niet. Hij heeft een positiesensor voor de gasklep en aan de hand daarvan wordt de luchtmassa/hoeveelheid berekend. Die injectie heeft trouwens natuurlijk ook geen carburateur :roll: Bij een carburateur wordt het mengsel samengesteld door het onstaan van onderdruk (daardoor wordt de brandstof aangezogen), bij injectie wordt de brandstof ingespoten met overdruk, dat is een fundamenteel verschil. En de Mono-Motronic is idd een monopoint injectie (1 centrale verstuiver voor alle cylinders) ipv multi-point (iedere cylinder heeft dan een eigen verstuiver).

Succes ermee.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]