VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MagikChris
#912819
Gisteravond wilde mn auto niet meer verder rijden, de motor begon onregelmatig te lopen en stopte er helemaal mee.
Gelukkig kon ik de auto uit laten rollen op een parkeerplaats.

Ik dacht eerst, benzine op want ik dacht te zien te hebben dat er nog maar 1/2 streepjes reserve waren.... dus met reserve tankje naar de pomp 10 liter erin.... weer terug... de auto starten, dit wilde niet.
Nu bleef het lampje van het oliepijl aan... dus olie pijl nagekeken, dat was prima (precies tot boven de ribbeltjes op de pijlstok), toch voor de zekerheid een half litertje erbij gedaan (olie warm etc.)

Vervolgens met een start-kit (draagbare accu met startkabels) de auto gestart, dit ging prima. Echter wanneer ik de klemmen van de startkit weer losmaakte, begon de auto onregelmatig te lopen en viel weer uit (na 30 sec.)
Andere auto erbij gehaald om weer opnieuw te starten, dit ging weer prima, en zo lang de andere accu was aangesloten loopt de auto prima.
Ook geen meldingen op het dashboard van accu of oliepijl.

Nu vraag ik me af of in kan concluderen dat de dynamo naar zn grootje is... heb er 3 maanden geleden al eens andere koolborstels in gezet (want de oude waren op, en toen knipper ook tijdens het rijden het controlle lampje op de dashboard).
Tevens bij het starten van de auto in het begin van de avond (toe er nog niks aan de hand was) dacht ik te merken dat dit wat moeizamer ging (auto heeft 1 weekje niet gereden)

Mocht het nu de dynamo zijn, kan ik er dan zonder veel moeite een andere zwaarder type in plaatsen (heb nu een 70Ah) van 90 Ah ?


Of zo het iets anders kunnen zijn (hallgever, bobine), zo ja hoe het 1 en ander uit te sluiten?

Verder is mn auto recent (4 weken terug) voorzien van een aangepaste chip (bolku), maar ik denk niet dat het daaraan ligt aangezien ik daarna al vele malen heb gereden (> 250 km) zonder bovengenoemde problemen.
Gebruikersavatar
door Gateway
#913296
denk inderdaad je dynamo..... Want als het je accu was geweest dan had ie wel blijven lopen op de stroom die de dynamo levert........
Gebruikersavatar
door MagikChris
#913374
Heb is denk ik inderdaad de dynamo... wordt vandaag een 90Ah in gezet.
Gebruikersavatar
door MagikChris
#914364
De Dynamo was helemaal kapot, ook een nieuwe spanningsregelaar gaf geen oplossing. Mara er zit nu en new 90Ah in, en alles doet het weer prima!
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]