VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door eismamk3
#907991
Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat de luchtslang in de foto, die naar het Y-stuk van mn luchtinlaat gaat, voor nut heeft? Het blok lijkt niet anders te lopen als deze slang eraf is...

Afbeelding

Alvast bedankt,

arjen
Gebruikersavatar
door Mischa
#908016
Word de motor wat sneller warm.
Gebruikersavatar
door Antera
#908388
Inderdaad kan je makkelijk zonder rijden in de zomer bij sommige auto's zit daar nog ene klep voor om deze af te sluiten in warme tijden. Zie hem bij jouw niet zitten maar zal er vast wel zijn
Gebruikersavatar
door eismamk3
#908744
Oke, en onderdeel hieronder afgebeeld? Er lopen geen draden heen en het lijkt op een simpel Y-stukje die beide inlaten verbindt, maar er zit wel een buisje met een veer in. Moeilijk te zien wat dit doet / voor is. Iemand een idee hierover? En zonder die slang rijden is ook geen probleem?

Afbeelding

arjen
door Bluepower
#908763
Daar zit de klep in welke in de winter ervoor zorgt dat er dus warmere lucht aangezogen wordt... Je kunt deze slang verwijderen en er bv een stofzuigerslang(oid) voor in de plaats doen, welke je ergens zo vastmaakt, dat ie maximale koude lucht aanzuigt, dit komt je vermogen ten goede...
Gebruikersavatar
door Relph
#910991
Is deze klep niet dicht dan als de buitentemperatuur hoger is? Dan heeft het volgens mij weer niet zoveel nut m.b.t. koude lucht aanzuigen, toch?
Gebruikersavatar
door whizaaa
#911091
ik rij nu al meer dan een jaar zonder die slang en heb nog nooit problemen gehad..
heb er wel 1 gekregen nu.. maar die zet ik er van het winter wel op ;)
Gebruikersavatar
door thysen
#911115
Gewoon laten zitten, ze hebben dat er bij volkswagen niet zomaar opgezet hoor :roll:

De klep sluit de toevoer van warme lucht af als die niet meer nodig is en de buis en klep verwijderen om meer koude lucht binnen te krijgen is dus zinloos.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]