VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Relph
#908209
Bij mn Mk3 zit mn koppelingspedaal erg hoog en ik zit eraan te denken om de kabel maar te vervangen. Ik heb nu een zelfstellende en ik heb hier op het forum gelezen dat die nog wel eens kapot gaan, het stelgedeelte.
Kan ik nu ook gewoon een kabel kopen die niet zelfstellend is? Wel toch? Het vervangen hiervan is ook wel wat eenvoudiger.
Heeft iemand een idee, of kan iemand mij overtuigen om alsnog de zelfstellende kabel te kopen?
Laatst gewijzigd door Relph op 13 jun 2008 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
door timberland
#908231
het kan ook zijn dat je koppeling gewoon op is,
dan kun je wel een nieuwe kabel zetten maar is het probleem nog niet opgelost.
stel de kabel eens helemaal naar het begin en laat hemzelf opstellen.
dan weet je zker dat het wel of niet aan de kabel ligt
Gebruikersavatar
door Relph
#908271
Hoe stel je die kabel dan terug? Dat is mij ook niet helemaal duidelijk.
Gebruikersavatar
door leongti
#909014
je koopt altijd een zelfstellende kabel. Er zit een wit plastic ding omheen, die monteer je op de verstelling. Zitten 2 busjes op de zelfversteller waar dat witte plastic ding omheen kan. Hierdoor ontkracht je de versteller. Vervolgens trek je aan de kabel tussen de versteller en daar waar hij op de hevel bij de bak zit. Je ziet vervolgens dat de kabel veel langer wordt waardoor je hem bij de hevel er tussenuit kan halen. Dan kan je hem bij je pedaal ook los halen en vervangen. De nieuwe monteer je eerst, vervolgens haal je dat witte plastic ding los en zal de kabel zichzelf weer spannen.

Ik denk alleen dat jou plaat aan zijn einde is. Dus bak eraf en nieuwe drukgroep plaat en lager monteren.
door eg
#909138
Heeft een Golf 3 ook koppeling met kabel dan???
door timberland
#909173
op vr6 na wel ja
Gebruikersavatar
door JeffryVW
#909177
De kabel is ook te vervangen voor een nietzelfstellende heb ik eergister nog gedaan bij me vento. Heb nieuwe koppeling en had daarbij een zelstellende gekocht nou alleen maar ellende werkt niet goed dat zelfstellendemechanisme. Heb maar een gewone gekocht kan je precies goed zetten veel beter!!!
Gebruikersavatar
door Relph
#910978
Dit heeft verder geen nadelige gevolgen?
Het is wel een stuk eenvoudiger om een niet stellende te monteren volgens mij.
Gebruikersavatar
door JeffryVW
#910982
Nouik vind het even makkelijk om ze te monteren maar een kabel die je zelf moet stellen ben je er zekerder van dat hi ook daadwerkelijk goed staat.
Gebruikersavatar
door Relph
#910988
Mee eens! Dan ga ik dat ook maar doen, want nu twijfel ik alleen maar of het nu aan mn kabel ligt of aan de koppeling zelf. Als ik de kabel heb vervangen kan ik ook vaststellen wat de staat van de koppeling is.

Aankomende zaterdag maar ff doen dan!
Gebruikersavatar
door JeffryVW
#910994
Ja dat kan je dan zeker vast stellen ja of het toch de koppeling is. En bij twijfel gewoon vervangen die handel hb ik ook gedaan en mijn twijfel was toen juist de koppeling was BIJNA op dus precies op tijd!!!
Gebruikersavatar
door Relph
#911020
Hoeveel was je totaal kwijt voor de hele operatie?
Heb je het zelf gedaan? Heb je nog goede tips?
Gebruikersavatar
door JeffryVW
#911031
Ik wa in totaal 130,- kwijt voor alleen de onderdelen. Heb alles zelf gedaan. Tja ik heb het een beetje overdreven ik heb de motor eruit gehaald had geen zin om op de brug te staan kloten omdat je dan de versnellingsbak een slag moet draaien. En ik heb zelf een grote schuur met motortakel ik heb he alleen in de avonduurtjes gedaan ben op maandag begonnen en vrijdag reed ik hem weer de schuur uit. Tja tips.... als je niet weet waar je aan gaat beginnen begin er dan ook nie aan. Je moet wel een beetje handig zijn erin.
Gebruikersavatar
door Relph
#911040
Wat heb je precies aan onderdelen gekocht eigenlijk?

Ik ga dr een dag voor uittrekken denk ik. Dan kan ik bij mn vorige werkgever (Mercedes-Benz garage) wel terrecht op een brug. Ik heb namelijk niet de beschikking over een eigen ruimte waar ik kan sleutelen.......
Gebruikersavatar
door JeffryVW
#911060
Ik heb gewoon koppelingsetje besteld bij de lokale auto-onderdelen shop. En een koppelingskabel. Dus dan heb ik het over de Brezan of zoiets...
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]