VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Bastiaan86
#900619
hallo iedereen,

mijn 1,8 hikt af en toe wat, zou ik zelf mijn gasklephuis kunnen schoonmaken of moet dit per se bij de garage? ik heb er niet extreem veel verstand van. waar bevindt het gasklephuis zich bijvoorbeeld?
als het niet teveel kwaad kan probeer ik het gewoon.

ik hoor het wel, thanks alvast 8)
Gebruikersavatar
door Bastiaan86
#903510
anyone?
door passatgti
#904780
zou eens beginnen met een flesje injectorreiniger
Gebruikersavatar
door b100
#904783
Ik spuit er altijd kruipolie in. Als ik dat gedaan heb probeer zoveel mogelijk met een schone doek schoon te wrijven en soms nog ff met de compressor het overtollige wegblazen.
De gasklep bevind zich onder de lucht filter. Zegmaar bovenop de caberateur.

Maar het stotteren kan ook betekenen dat je rotor/verdeelkap aan zijn einde is. Wand bij een vuile gasklep blijft meestal het gas hangen
Gebruikersavatar
door golfjuh
#904797
begin maar eens met het benzine filter roter verdelerkap luchtfilter en de bogies te vervangen

en vacum slangen controleren op lekage
pakking onder de monopoint(cabrateur) te chekken op lekage/scheurtjes
bogie kabels controleren
Gebruikersavatar
door Bastiaan86
#906494
bedankt voor de reacties :) vanmiddag eens even gekeken, de rotor en verdelerkap zijn nog prima, zien er nog vrij nieuw uit van binnen. ik heb ook de luchtfilter eraf gehaald deze zag er ook nog goed uit geen vuil er tussen ofzo. zat het gasklephuis nou onder de luchtfilter? want deze was ook op een paar kleine stofjes na brandschoon.

carburateur zit toch bovenop het blok? kan ik deze gewoon loshalen, door het boutje los te draaien?

m'n tussendemper is vorige week stuk gegaan deze wordt van de week vervangen, kan dit ook met het inhouden te maken hebben? want dat doet ie nog steeds.

benzinefilter is vervangen volgens de garage.

hoe kan ik checken of de bougies nog goed zijn? kabels zijn nog goed. en waar vind ik de vacuumslangen?

excuus voor de vele vragen ik hoop dat jullie me weer kunne helpe thanks 8)

edit: ik zag ook nog dat er bij het stationair draaien wat vloeistof uit mn uitlaat drupte, is dit normaal?
Gebruikersavatar
door b100
#906866
Caberateur hoef je niet los te slopen, daar vind je toch niet zo heel veel dan 4 gaten

Tussendemper maakt niet zoveel uit.
Gasklep zit idd onder de luchtfilter.

Is je aanvoersbuis van je lucht filter eventueel niet verstopt met bladeren en andere troep als je die hebt.

Rotor verdeelkap kan er nieuw uitzien, maar het gaat om die 4 palletjes in de verdeelkap en die uiteinden van de rotor dat die niet te kort zijn gesleten zodat ze elkaar af en toe niet kunnen raken

Bougies kan je makelijk ff testen door ze 1 voor 1 ff uit je kop te draaien en met de schroefdraad tegen de kop te leggen en de motor te starten.Dan kijken asl hij goed vonkt en eventueel ff met een staalborsel dat zwarte aanslag eraf halen, maar pak niet die bougie beet met een lopen de motor,dat tintelt,tenzei je het lekker vind :lol: .

Vacuum slangetjes zijn die dunne slangetjes met meestal gevlochten draad, achter dat draad zit rubber en daar kan soms een scheurtje in zitten.

Benzine filter zal ik toch ff nakijken kijken voor de zekerheid als hij er als nieuw of oud uitziet

Wat uit je uitlaat komt is condens, is normaal
Gebruikersavatar
door Bastiaan86
#907059
bedankt voor het snelle antwoord :D kan ik vanmiddag weer ff klooie ;)

over die rotor en verdelerkap ben ik vrij zeker contactjes zagen er nog goed uit.

ga ik vanmiddag even benzinefilter, vacuumslangen, aanvoerbuis van de luchtfiler en de bougies nakijken :) benzinefilter zit geloof ik onder de auto bij mij bij de hogedrukpomp he?

bedankt iig weer ik laat wel weer horen hoe het ging 8)
Gebruikersavatar
door leongti
#907111
benzinefilter zit zeg maar aan de kant van waar je ook tankt en dan onder de auto tegen de bodem aan geschroefd.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]