VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door _christiaan_
#905096
Hallo,

Ik heb een Golf4 1.6 uit '99 met 130.000 op de teller. Nu merk ik best vaak dat de onderkant van de voorbumper de grond raakt (als je grote drempels over gaat enzo). Ik heb het idee dat de auto te makkelijk naar beneden veert. De auto is overigens niet verlaagd.

Is dit gewoon Golf eigen, of moet er iets gerepareerd worden? (schokdempers? veren?)
Gebruikersavatar
door dkeune
#905108
als je hem inveert komt ie dan wel terug zonder na te veren? misschien zichtbare olielekkage aan de schokbrekers? en wat afremmen bij grote drempels is ook niet verkeerd;)!!
door _christiaan_
#905287
Ik rij uiteraard wel zachtjes bij grote drempels, maar ik moet wel heel heel erg zachtjes rijden. Ik moet met mijn auto iig veel voorzichter doen dan met welke andere auto dan ook (behalve met de Golf3 van een vriend, maar die is flink verlaagd).

Ik raak de onderkant als m'n schokdempers ingeveerd zijn. Dus ik rij over een drempel --> auto veert door --> de auto raakt de grond. De auto veert te traag terug.

Kan ik die test met het 'terugkomen zonder na te veren' doen door gewoon met m'n handen de voorkant omlaag te duwen?
Gebruikersavatar
door timpronk
#905403
het is een beetje golf eigen dat hij verdoor zakt
eeb gti onderstel heeft dat daar in tegen weer niet die is 2cm lager maaar je kunt er harder mee overdrempels zonder dat je iets raakt
130000 is er weinig voor een schakdemper maar het zou kunnen
auto naar beneden duwen en los latten moet hij om hoog kommen en meteen weer stil staan dan zijn ze goed anders wordenen ze minder of zijn ze slecht
succes er mee
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]