VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door VeeWee16v
#892670
Yep, dat is het benzinepomp relais. Je kunt hem ook vervangen door 67 en 167.
door Editiong60
#893107
Nou ratelt hij bij mij erg luidt,heb hem vervangen door een ander relais 80,heb je ook een idee waar dit weg komt?
Gebruikersavatar
door sjeesbeest
#893119
aansturing door computer.. massa geschakeld........ kan een massa probleem zijn maar meestal is gewoon het relais zelf defect !
door Editiong60
#895002
Het relais heb ik al verwisseld,geen resultaat....hebben we het over massa van de zekeringskast?
Gebruikersavatar
door sjeesbeest
#895005
relais 80 wordt gestuurd door de PLUS van de bobine

relais 67 of 167 wordt door massa gestuurd die uit de computerkomt !!!
door Editiong60
#897925
Even een update

Heb relais 80 verwisseld met 67 en met 167,hetzelfde effect als met relais 80.
Alle relais beginnen hetzelfde te ratelen.
Zou dit kunnen betekenen dat het contactslot mischien kapot is?
door lucvdv
#903518
sjeesbeest schreef:aansturing door computer.. massa geschakeld........ kan een massa probleem zijn maar meestal is gewoon het relais zelf defect !
ik heb hetzelfde probleem.weet iemand waar het massa contact zit
kun je eigenlijk relais 80 en 167 onderling verwisselen of niet
want bij mij stopt de benzinepomp niet als ik het contact op zet die blijft pompen
kan iemand dit massa probleem oplossen
Gebruikersavatar
door sjeesbeest
#903684
massa aansturing komt vanuit je computer ! ...... dus kan zijn dat je computer waterschade heeft of een paar contact niet lekker van zijn (print verbindingen) of dat het massa punt van de computer niet goed is

je kunt de relais onderling wisselen, mits je de DIKKE aansluitpolen gelijk heb zitten. Het verschil in relais (massa of bobine gestuurd) kun je zijn aan het hele kleine pootje, deze zit dan ook in een andere hoek van het relais.

@Lucvdv: het lijkt er bij jou op dat het relais "kleeft" of dat men er een doorverbinding in aangebracht heeft.
door lucvdv
#904218
sjeesbeest schreef:massa aansturing komt vanuit je computer ! ...... dus kan zijn dat je computer waterschade heeft of een paar contact niet lekker van zijn (print verbindingen) of dat het massa punt van de computer niet goed is

je kunt de relais onderling wisselen, mits je de DIKKE aansluitpolen gelijk heb zitten. Het verschil in relais (massa of bobine gestuurd) kun je zijn aan het hele kleine pootje, deze zit dan ook in een andere hoek van het relais.

@Lucvdv: het lijkt er bij jou op dat het relais "kleeft" of dat men er een doorverbinding in aangebracht heeft.
ik heb de relais vervangen door en nieuw exemplaar en de benzinepomp ook en toch blijft de pomp draaien.dus hij pompt de benzine gewoon rond en stopt niet na een paar seconden als je het contact opzet
Gebruikersavatar
door sjeesbeest
#904323
dan blijft er dus spanning staan op het stuurcontact !

Uit welke regio kom je?
door Editiong60
#904434
Hallo,

Ik heb inmiddels alle 3 soorten relais getest,allemaal met hetzelfde ratelende geluid.
Heb het contactblokje verwisseld en nog steeds geen resultaat,de relais blijven ratelen.De benzinepomp komt zo nu en dan op druk.
Heb geprobeerd de startmotor te laten draaien maar zonder resultaat,de startmotor geeft geen kik :-(
Herkend iemand dit vervelende probleem,of heeft iemand een oplossing dan hoor ik het heel graag...
door lucvdv
#904488
Editiong60 schreef:Hallo,

Ik heb inmiddels alle 3 soorten relais getest,allemaal met hetzelfde ratelende geluid.
Heb het contactblokje verwisseld en nog steeds geen resultaat,de relais blijven ratelen.De benzinepomp komt zo nu en dan op druk.
Heb geprobeerd de startmotor te laten draaien maar zonder resultaat,de startmotor geeft geen kik :-(
Herkend iemand dit vervelende probleem,of heeft iemand een oplossing dan hoor ik het heel graag...
ik heb ook juist het contact blokje vervangen zonder resultaat.dan heb ik de zekeringskast binnenste buitengedraaid ook zonder resultaat.dan heb ik de stuurdoos vervangen die aan de ruitenwissermotor zit met nr.037906022ce digifant vervangen door die van een collega zijn auto maar de nr.is 037906022en .weet iemand of dat een rol speelt dat de 2 laatste cijfers anders zijn.en dan het contact opgezet en ja hoor de pomp komt mooi op druk en slaat dan af.ik heb daarna de defecte stuurdoos opengedaan en er zijn een paar printcontacten verbrand.
nu is mijn vraag .aan wat kan het gelegen dat mijn relais nr80 het begeven heeft en dat mijn stuurdoos ook
Gebruikersavatar
door will-editionone
#904517
maybe de benzine pomp zelf??

ik heb ditzelfde geintje namelijk wel eens gehad met mijn vorige 16V 5 verschillende nieuwe relais gebruikt.. zonder resultaat (ja ook nieuwe)

uiteindelijk de brandstofpomp vervangen en alles was weer toppie in orde..


ik zeg niet dat dit jouw probleem is, maar misschien kun je iets met deze info
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]