VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#895771
Ik ben afgelopen week naar de Wörthersee geweest.
Op de heenweg liep de auto als een zonnetje maar op de terugweg begon ie een beetje tegen te stribbelen.

Er komen zwarte pluimen uit m'n uitlaat.
Ik denk dat er iets mis in met de brandstof toevoer.
Hij reageer niet als ik een van de bougie kabels lostrek. Hij reageert wel als de temp sensor lostrek dan gaat ie weer normaal stationair draaien. Maar toch regeld ie zichzelf weer bij en beging ie weet slecht te lopen. Maak ik dan de sensor weer vast begingt ie weer goed te lopen tot ie zicht weer bijregeld.

Ook reageerd ie als ik de vollast schakelaar indruk als ie stationair draait, wel met de nullast schakelaar verbroken. Maar toch gaat ie dan na een tijdje weer bijregelen.

Op de weg loopt ie als een trein, totdat de elektronika gaat tegen werken. Bij volgas doet ie wat ie normaal altijd doet, maar is een beetje vervelend rijden in nederland.

Wat zou dit probleem kunnen zijn? Zelf denk ik iets met de bezinetoevoer. Ook weet ik niet of de lamba sonde nog iets doet, heb namelijk een los draatje aan de stekker zitten. Hij heeft toevallig vorige week nog aan een Co2 meter gehangen. 0.6%. Kan een g60 dit ook halen als de sonde het niet doet??

Wil er absoluut niet mee doorrijden aangezien me vorige motor misschien aan hetzelfde probleem is gesneuveld.
Gebruikersavatar
door mano
#895796
Zwarte rook is onvolledige verbranding, 9 vd 10 keer komt dit door of de blauwe temp.sensor of de lambda.
Gebruikersavatar
door YuLi
#895802
Gewoon beginnen met die te vervangen dan. Beide vervang je binnen een kwartier alleen de lamdasonde kost iets van 95 Euro geloof ik behoorlijk wat geld dus. De blauwe temp. sensor is veel goedkoper.

Is dit je gereviseerd blok? Neem aan dat bougies, kabels en verdelerkap al nieuw zijn?
Gebruikersavatar
door Mischa
#895839
Ja alles van de ontsteking is nieuw. Ik zal de sensors vervangen en hopen dat dat het is. Tis alleen een beetje vervelend zoeken als de auto 9 van de 10 keer wel doet. Hij moet ff slecht lopen en dan maar onder de kap kijken. Benzine druk meten onstekingstijdstip co2.
Hij moet ergens een valse meting krijgen, tis alleen niet constant das het vreemde eraan.
Gebruikersavatar
door YuLi
#896472
Controleer gelijk die vacuumleiding van de ECU die loopt bij je schutbord bij mij is deze al eens vervangen. Jij hebt een speciale chip en pulley he? Had je deze problemen voor of na deze nieuw chip zet anders namelijk orgineel er terug om dit uit te sluiten.

Laat ff weten wat er gebeurd moet wel te tackelen zijn en idd eerst oplossen want op lange termijn is motorschade het gevolg.
Gebruikersavatar
door Mischa
#896492
YuLi schreef:Controleer gelijk die vacuumleiding van de ECU die loopt bij je schutbord bij mij is deze al eens vervangen. Jij hebt een speciale chip en pulley he? Had je deze problemen voor of na deze nieuw chip zet anders namelijk orgineel er terug om dit uit te sluiten.

Laat ff weten wat er gebeurd moet wel te tackelen zijn en idd eerst oplossen want op lange termijn is motorschade het gevolg.
Motor heeft 3500 km gelopen zonder problemen. Is uit het niets gekomen. Na ongeveer een kwartiertje gaat ie beroerd lopen, ff af laten koelen en hij doet het weer voor een kwartier. De motor is na paar minuten al warm dus kan niet komen dat ie bij een bepaalde temp moeilijk doet.
Gebruikersavatar
door leongti
#896505
is er niet iets mis met de bobine? En anders, de lambdasonde kan je meten en de kvs temp sensor ook. Voordat je 150 euro aan onderdelen kwijt bent. Hoe je deze meet is wel te vinden hier en daar want het is vaak genoeg uitgelegd denk ik. Ik zou je ontstekingstijdstip eens meten wanneer het probleem zich voordoet.
Gebruikersavatar
door Mischa
#899323
Heb van de week de blauwe temp sensor vervangen, zonder resultaat.
Net ff naar de lambda sonde gekeken. Er waren een paar draadjes van de stekker gebroken. Aangezien je een beetje vervelend bij kan heb ik ff de sonde eruit gedraait. Tot me grote verbazing zag ik dat er een aantal lassen en stekkertjes aan de kabel zaten. Vond het al zo vreemd dat er 5 draadjes in de kabel zaten. Er zit ook een draadbreuk vlak bij de sonde zelf. Morgen maar ff een nieuwe halen en hopen dat dat het probleem is waar ik last van heb.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]