VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door frank82
#868450
Ik heb een golf III 1900TD van 1996. Als ik start als de motor niet op temperatuur is, heeft hij veel moeite en de helft van de keren valt zelfs de spanning een tijdje weg. Klok staat dan op 00.00. Bij een 2de keer starten gaat het meestal wel goed. Wat kan hier het probleem zijn?
Ook als de motor dan gestart is maakt hij een 2 tal seconden een zoemend geluid, direct na het starten.
Ik hoor graag jullie mening.
Gebruikersavatar
door MONDY
#868941
als de klok op 00:00 komt te staan dan zou ik zeggen dat de accu niet meer goed is ff nameten dus.
Gebruikersavatar
door WaMeLiNoS
#872060
Zou inderdaad een slechte accu zijn.
Aangezien de eerste koude start een aardig vermogen vraagt van je auto (gloeipluggies en aanzwengelen van je motor) zou ik daar mee beginnen
Gebruikersavatar
door DIESELPOWER
#877179
massa punt op je versnellingsbak ff goed schoon schuren wil ook wel eens helpen. goedkoopst om te proberen ;)
door Bluepower
#877198
2 keer voorgloeien, dan zijn de cilinders al redelijk opgewarmd, en heeft de motor niet zo lang nodig om aan te slaan...
Maar idd is waarschijnlijk je accu aan het overlijden(ff nameten welke spanning ie geeft met de motor uit(+/- 12volt), en als de motor draait(+/- 14,4 volt), zou nl ook evt je spanningsregelaar op de dynamo kunnen zijn, dan wordt je accu niet goed meer bijgeladen.)
door frank82
#879886
Het was inderdaad de batterij. Spanning was te laag. Nieuwe geplaatst en alles gaat weer perfect. Bedankt voor jullie hulp!!
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]