VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door ottoleeverink
#849160
hallo ik wil een andere benzine pomp in mn auto
ik heb een 1.4 maar wil er een van een 1.6 in zetten zou hij dan ook meer benzine krijgen heb er al een open lucht filter op gebouwd
door ernhemmer
#849164
je computer regelt de inspuiting dus de pomp staat daar los van die voert het alleen maar aan :spam:
Gebruikersavatar
door stefan944
#849165
.....

simpelweg een andere benzine pomp zorgt er niet voor dat er ook meer benzine de cilinders in komt...

De pomp levert een bepaalde hoeveelheid bij een bepaalde druk.
Deze druk wordt nog geregeld door de (waarom zou ie zo heten..) drukregelaar.

Het motor managemant bepaalt vervolgens hoeveel brandstof er ook daadwerkelijk wordt ingespoten.

pas wanneer je hier aan de grenzen bent gekomen, en bijvoorbeeld een turbo plaatst, dan kun je voordeel hebben van een pomp met grotere opbrengst.
door ottoleeverink
#849170
aha is het mogelijk om een 1.6 computer aan te sluiten?
Gebruikersavatar
door stefan944
#849187
als de stekkers passen, wie weet dat je em dan kunt aansluiten.... maar je motor zal het niet doen...

Als ik de achterliggende vraag een beetje uit jouw post lees dan denk ik dat je meer vermogen wilt uit jouw motor..

Lees je eens in, in het onderwerp tuning hier op de site en op het net.
Tuning is meestal niet eenvoudig en zeker niet zomaar een beetje componenten vervangen.

Op een motor zit altijd een bepaalde combinatie van computer, inspuitinstallatie, nokkenas timing, ontsteking, inlaat en uitlaat.
Dit is met behoorlijk wat aandacht in elkaar gefantaseerd door de fabrikant.

Je kunt (uitzondering daargelaten) niet zomaar componenten uitwisselen met die van andere motortypes. Dan hoort het spul niet meer bij elkaar zeg maar, en werkt het niet (past ook meestal niet).
door ottoleeverink
#849219
waarom ik het wil doen? ik wil wat meer pk uit het motortje halen
het hoeft niet extreem 10 pk is al wel voldoende vind ik en dan hoef ik ook niet
andere remmen er onder te zetten of een ander onderstel of zo en wat ik alemaal vergeten ben of niet weet ben ook nog maar een rookie
door ottoleeverink
#849222
maar is het niet zo dat er meer gebruikt word als het word aan geboden?
ik bedoel dat de computer wel een heel groot deel regelt maar waarom zit er dan een retour slang aan de carbeurateur als hij presies weet hoeveel hij nodig heeft?
Gebruikersavatar
door stefan944
#849227
de computer regelt het zo dat er de juiste hoeveelheid brandstof wordt ingespoten bij de gemeten hoeveelheid zuurstof en dit dan passend bij de op dat moment heersende omstandigheden (temperatuur, gaspedaal stand...)

er zit een retourslang aan omdat de pomp een bepaalde hoeveelheid levert die net iets meer is dan je onder vollast (volgas topsnelheid) nodig hebt. Deze hoeveelheid heb je niet nodig bijvoorbeeld bij stationair draaien.
De niet verbruikte brandstof moet ook weer terug kunnen de tank in...

Als je wilt dat jouw motor meer vermogen krijgt moet je zorgen voor het volgende:

- Er moet meer lucht de motor in.
dit kun je doen door een turbo, een andere nokkenas, maar jouw sportluchtfilter is al een heeeel klein stapje de goede richting in.

-Er moet meer benzine in.
Dit moet de computer voor zn rekening nemen. Maar deze moet dus ook weten dat er meer lucht ingegaan is en hoeveel benzine ie dan moet inspuiten. Dit kan je de computer bijvoorbeeld vertellen d.m.v. een chip.
Pas als je zover gaat dat de huidige benzinepomp dit niet meer bij kan benen, dan heb je een andere pomp nodig.

-De uitlaatgassen moeten er ook sneller/makkelijker uit kunnen.
Hiervoor zijn bijvoorbeeld een spaghetti spruitstuk, een katvervanger en andere dempers nodig.
door ottoleeverink
#849252
dus als ik het goed begrijp heb ik andere software nodig en een anderuitlaat systeem
want normaal zit er een ronde pan op de motor maar dat heb ik vervangen voor een 1.8 lucht inlaat die paste namelijk na dat ik de drie moeren uit de carbeurateur had verwijderd. mn uitlaatsysteem heeft toch al een spagettysptuitstuk moet ik dat vervangen voor een met een grotere dyameter?
zo ja past dat gewoon of moet ik daar ook weer iets aan aan passen?
als ik maar 10 pk meer wil hoeft er toch ook maar een type grotere cat onder
van een 1.6 of zelfs 1.8 samen met de achter demper dan is het keurings probleem ook weer opgelost of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
door stefan944
#849257
effe een stapje terug...

Je hebt nu een 1.4 met carburateur..??

Dat is dan geen VW...

Wat voor een auto (type + bouwjaar) heb je precies?
door ottoleeverink
#849263
dit is ook wel een van de allereerste modellen van de 3
Gebruikersavatar
door stefan944
#849265
aha een 1.4 met monopoint injectie waarschijnlijk dus..

nou, volgens mij is het wat je hieraan kunt doen om een wat meer vermogen uit te laten spuwen:

- computer aanpassen zodat toerenbegrenzing hoger ligt + andere chip erin (kijk es op ebay)
- andere nokkenas erin
- spaghetti uitlaat (die heb je niet standaard dus ik denk niet dat ie er nu onder ligt al..)

Dan ga je van je huidge 60 pk richting de 75 a 80..

Materiaal kosten tussen 300 en 500eu

arbeidsloon als je niks zelf kunt..? reken maar op een dagje knutselen...

Is dat het je echt waard?
Ik zou ff doorsparen, de huidige golf verkopen en een gti kopen...
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]