VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#839778
hallo,

ik heb dus een golf 3 gti uit 94.
er zat gee radio in toen ik hem kocht, wel heel veel geluidsbedrading door de auto.
ik had nog een oude radio liggen, die erin gezet maar na verloop van tijd (weekje ofzow) begon hij af en toe zomaaar uit te vallen en tot hij ineens ook helemaal niet meer aanging. radio eruit gehaald en hij liep weer. nieuwe radio inmiddels gekocht erin gezet doet het weer perfect. nu ineens (2 weken later) begint hij het weer te krijgen. af en toe als ik sleutel eruit haal en er weer in doe start ie opeens weer wel. er is een klasse 3 alarm ingezet. misschien dat iets sluiting maakt met de startonderbreker ofzow als ik een radio erin heb. ik heb er geen verstand van en een monteur zei dat hij me ook niet echt kan helpen omdat het probleem zich af en toe voordoet.

help mij:P

mvg, Niels
Gebruikersavatar
door golfjuh
#839823
leg maar een plus van de accu naar de radio dan weet je dat dat goed zit (wel ff een zweef zekering er tussen)

zodra hij er mee stopt kun je dingen checken zoals vonkt hij ?

krijgt hij benzine ?

hoe is het alarm ingebouwd door een bedrijf of door beun de haas ?

zodra je dit allemaal weet ben je al een stuk vedder

maar daarin tegen heb ik het laats ook gehad met een golf 3 gti dat lag aan de computer die was even wezen zwemmen onder het schutbord

check deze dingen en sluit je radio zelf aan
door G3kk0
#839872
er liggen 2 plus kabels met een dikke zwevende zekering ertussen bij de accu ik heb er 1 in gebruik voor me radio.

toen hij niet starte trok een vriend van me een bougiedop eraf om te kijken of hij vonkte, hij vonkte en starte dus gelijk bougiedop er weer op en hij bleef gewoon weer goed lopen. onderweg naar huis viel ie weer even uit.

kweet niet of hij benzine krijgt? k neem aan van wel

alarm is denk ik ingebouwd door beun de haas:P maar dat weet ik niet
Gebruikersavatar
door golfjuh
#840303
starte gelijk dus benzine is er

ik zou eens een andere bobine proberen
Gebruikersavatar
door roberto
#840321
denk niet dat t aan de bobine ligt aangezien hij soms wel start en soms uitvalt, een bobine doet het meestal wel /niet en niet af en toe. Bobine zijn niet de goedkoopste onderdelen, lijkt me niet verstandig om deze te vervangen terwijl je het nog niet zeker weet!

Zit toch iets met je bedrading/startslot niet goed lijkt mij.
Dit zijn de lastigste klusjes om te zoeken idd, aangezien het zich maar af en toe voordoet :?
Gebruikersavatar
door stalker
#840423
Bobine zou toch echt heel goed kunnen. Mijnes viel ook zo af en toe gewoon uit.
Kon h'm 8 van de 10 keer ook meteen weer starten. Als je naar de dealer gaat om uit te lezen vinden ze niks omdat het af en toe voorkomt.

Uiteindelijk zelf een nieuwe bobine gehaald voor 60 euro, voor die prijs de moeite waard om te proberen vond ik zelf, daarna reed de
auto weer perfect , en het probleem heeft zich al 2 jaar niet meer voor gedaan.
Gebruikersavatar
door roberto
#840427
mm ok ,maar hij geeft aan dat als hij z'n sleutel erin en er weer uithaald hij het weer doet. Dat is toch vreemd dan?
Gebruikersavatar
door stalker
#840434
Ja das heel apart, ik zou eerlijk gezegd de auto "leeg" plukken. Klinkt mij bekend al een houtje touwtje auto , niet lullig bedoeld ofzo maar mensen kunnen van de elektrische bedrading z'on puinzooi van maken dat je door de bomen het bos niet meer ziet, en ga dan maar eens storingszoeken.

Contactslot zou best versleten kunnen zijn, vreemd genoeg zou ik daar als laatste naar kijken, Alarm zou ik er eerst uithalen , vervolgens alle audiozooi eruit en zoveel naar origineel terug bouwen. Tis toch ook raar dat als er een radio in zit dat de auto dan geen "zin" heeft om aan te slaan.

Weet natuurlijk niet uit welke regio je komt maar wil je
best op weg helpen
Gebruikersavatar
door roberto
#840441
idd bij mijn wagen was het ook een spagettiezooi aan draden :?
Voelt een stuk fijner nu alle onnodige bedrading weggehaald is !

Dat hij niet aanslaat als er een radio inzit is idd erg vreemd ja...

Wel aardig dat je je hulp aanbied iig! ;)
Gebruikersavatar
door golfjuh
#840704
bobine is het probleem ook niet maar de modulle die er onder zit die is de oorzaker maar is alleen samen te vervangen

komt zo vaak voor bij golf 3 /polo 6n /vento enz enz
door G3kk0
#841311
ik reed laatst weer weg (zonder radio) en toen viel ie ook uit. starte deed ie iets langer over, maar tot nu toe verder nix meer gehad:( k ben helemaal niet goed met bedrading enzo k zou echt niet weten hoe ik eraan moet beginne.
ik kom uit regio zaanstad
maar ik heb verschillende dingen nu om me heen gehoord hallgever, onsteking, bobine, contactslot en iets met bedrading.
maja ik weet er dus echt geen raad mee:(
alvast bedankt voor alles
groetjes
Gebruikersavatar
door roberto
#841650
G3kk0 schreef: maja ik weet er dus echt geen raad mee:(
Dan naar een garage lijkt mij.
Gebruikersavatar
door gooigolf
#841654
roberto schreef:
G3kk0 schreef: maja ik weet er dus echt geen raad mee:(
Dan naar een garage lijkt mij.
hey ..


je contaktblokje . contaktslot ..
mischien geeft die de elende ..geen goed contakt geen vonk , geen benz ..
tis te probere ,,en zijn niet de duurste onderdelen ,,

succes gooigolf .
door maupi93
#847099
ga je contctslot met een vetigheid in spuiten en dan een paar keer je sleutel er door heen zie je dat je sleutel heel zwart wordt probeer het maar eens en dan uiterraad met een doekje weg vegen dat zwarte rommel
gr maupi
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]