VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door tuureke
#837389
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een motor van een golf 2 1800cc liggen die ik in een crosskever gebouwd heb. Nu is mijn vraag wat er juist allemaal nodig is om de motor goed te laten draaien, ik zou graag alle overbodige elektriciteit enzo eraf hebben. Er zijn ook hier en daar wat vacuum leidingen los, momenteel draait de motor wel, maar niet zuiver en tegen een redelijk hoog toerental.

Ik weet niet of er schema's bestaan van de vacuum leidingen, eventueel waterleidingen (ik veronderstel dat de choke zo uitgeschakeld word?), en graag zou ik weten welk het minimum is van elektriciteit dat deze motor nodig heeft.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
door Jerry
#837399
Wat voor een 1800?
door tuureke
#837407
welke motorgegevens heb je juist nodig?
Gebruikersavatar
door Jerry
#837415
Motorcode zou wel handig zijn ;-)
door tuureke
#837416
ja, momenteel kan ik je die niet geven, hij staat namelijk niet thuis, ik zal deze zo snel mogelijk zoeken en posten, voor de rest kan je me nog niet helpen zeker?
door tuureke
#838849
ik heb de volgende code gevonden: 19-G-GU-1
ik hoop dat jullie hier iets mee zijn?
dit is het motortype van het chassisplaatje, of heb je een andere code nodig?
Gebruikersavatar
door gooigolf
#838992
tuureke schreef:ik heb de volgende code gevonden: 19-G-GU-1
ik hoop dat jullie hier iets mee zijn?
dit is het motortype van het chassisplaatje, of heb je een andere code nodig?
hallo motorcode zit .
volges mij . rechts bij dynamo .. op onderblok ,,
te hoog toerental , wijst op vacuum lekage .
als jij die dingen dicht maakt ,, kijk dan even hoe hij loopt ..

succes ,,

gooigolf ..
door tuureke
#839018
Ok, ik zal die code ook even opzoeken.
Probleem bij de vacuum is er heel wat darmpjes weg zijn, bestaat er iets zoals een vacuum schema ofzo?
Ook elektrisch is er heel wat van sensors niet aangesloten, we zouden de blok graag opnieuw bedraden, met een minimum aan elektriciteit, en toch goede prestaties. Maar hiermee kunnen jullie me waarschijnlijk pas helpen als ik de juiste code geef.
Gebruikersavatar
door stefan944
#839462
Alles wat te maken heeft met koolstofopvangdoosjes, gereguleerde carterventilatie en voorverwarming van inlaatlucht (via aanzuigen bij uilaatspruitstuk) kun je er zo vanaf laten volgens mij.

Verbruik en milieu zal je waarschijnlijk aan je k*nt roesten dus lambda ook niet nodig denk ik. Je rijdt toch konstant onder vollast...

Blauwe temp sensor en extra luchtschuif kunnen ook weg. Koude start en koude loop zijn dan waardeloos maar das een kwestie van warm draaien met verhoogd toerental. Sowieso moet stationair toerental flink omhoog als je dit alles weg laat.

Enige electriciteit blijft dan eventueel motormanagement en onsteking :-)
En motormanagement/injectie kun je vervangen door carbs. Onsteking weer naar punten ontsteking of universele electronische...

Nou dan nog startmotor eraf, koelwater temperatuur sensor voor fan op je radiateur eruit en fan doorverbinden of middels schakelaar op dash en het enige elktrische is een afslagklep op je carburateur en de vonken van de onsteking... :mrgreen:

met motorcode komt misschien een wat genuanceerder antwoord 8)
Gebruikersavatar
door thysen
#839469
een GU heeft geen motormanagement

een GU is gewoon een platte 1.8 met pierburg 2E2 carburator, zelfde regels als bij de 1.6 EZ dus

geen elektronica
door tuureke
#839962
ik heb volgende code ook nog gevonden op het blok zelf:
026103373Q
ik weet niet of je daar iets mee bent, maar meer codes ben ik niet tegengekomen.

Alvast bedankt voor de uitleg, electreonica zijn we idd niet tegengekomen. Alleen zitten we met een zekeringskast waarvan de helft niet aangesloten is, en graag zouden we de kast weglaten, en zelf de hoognodige sensors verbinden zoals het hoort, carb enzo gaan we niet vervangen, de blok blijft in de staat zoals hij nu is.
We weten gewoon niet zeker aan wat ons hoog toerental ligt, is het de choke? of de vacuum, of kan dit aan sensors liggen die mss niet/verkeerd aangesloten zijn?
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]