- 06 aug 2007 18:50
#642331
92 VR6 blokken zijn minder goed, maar hoe zit dat met de USA blokken? neem aan dat dat hetzelfde is, weet er niet veel vanaf..
er staat nm een leuke 92-er USA corrado VR6 te koop, mijn broer heeft er interesse naar namelijk..
wie kan mij er wat meer over vertellen?
er staat nm een leuke 92-er USA corrado VR6 te koop, mijn broer heeft er interesse naar namelijk..
wie kan mij er wat meer over vertellen?
Een '92 VR6 zit jammer genoeg vol kinderziektes. In '93 zijn er veel kleine veranderingen gemaakt, dit zijn er zoveel dat het niet zo op te noemen is. In grote lijnen kun je zeggen dat het ontstekingsysteem is veranderd naar een disonstekingssysteem (vol elektronica) i.p.v een rotor verdeling. Hierdoor is het nadeel van een oprekkende distributieketting niet meer zo funest voor het ontstekingsgedeelte. De kosten van deze reparatie is enorm en vooral gespecialiseerd door het ontbreken van tijdstip markeringen op de krukas, en het voorspannen van de ketting. De carrosserie is "stijver" gemaakt, een goede '94 is aanmerkelijk stiller op hobbels en drempels dan een '92, het gekraak en gepiep is een stuk vermindert.
Op elektronisch gebied is enorm veel veranderd, uit ervaring weten we dat een '96 VR6 het meest probleemloos is. Helaas is ook het overgrote deel van de '92-ers "afgetrapt", het zijn nu eenmaal altijd de goedkoopste geweest, en dus voor meer mensen betaalbaar. Natuurlijk geldt dit maar voor een deel.
Elk bouwjaar dat u omhoog gaat scheelt ruw gezegd €1000,00 in dagwaarde, een '94 -'97 is vaak waardevaster. Het is erg belangrijk dat de auto goed onderhouden is en niet alleen mooi gepoetst is voor de verkoop.
De echte kilometerstand is vaak wel te zien aan het stuur, versnellingspook en slijtage aan de stoel en pedalen. Wilt u weten hoe er met de auto gereden is? Houdt rechtsachter de cilinderkop op het blok vast aan de zwarte beugel (versnellingsbak zijde) en kantel de motor naar linksboven. Pak de cilinderkop vast aan de front zijde, onder het inlaatspruitstuk en trek het blok "omhoog". Voelt u overmatige speling (> 1cm) dan heeft de auto hoogstwaarschijnlijk: veel kilometers gedraaid, stadsauto geweest, of een snelle bestuurder gehad. Dit is ook vaak te merken als u de auto ver in toeren doortrekt: in de 2de versnelling tot 6500 tpm doortrekken en snel overschakelen naar de derde versnelling, hoort u en "knarsend geluid" dan zijn de synchroon ringen kapot of versleten. Maar eerlijk is eerlijk, een (goede schadevrije) '92 (met boekjes,) kan ook een heerlijke auto zijn, helaas houdt het bij 1 op de 5 wel op.
De carrosserie is dermate zwakker dat dit erg duidelijk te merken is op rotondes en bochten en spoorwegovergangen. Daarom "rammelen" de '92'ers ook stukken meer. De '92-ers hebben vaak een slechte naam, omdat ze vaak al meerdere snelle bestuurders hebben gehad, dit is natuurlijk NIET altijd het geval.
Laatst gewijzigd door Martinus83 op 10 aug 2007 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.