- 09 okt 2006 19:08
Mijn eerste bericht op dit forum. Zal me dus om te beginnen even voorstellen. Ik ben Walter, woon in de achterhoek (buitengebied Aalten) en reed tot afgelopen zaterdag een Peugeot 407 SW. Helaas wilde de boom niet opzij en heeft hij mijn 407 flink beschadigd. (nu lijkt hij meer op een smart) Noodgedwongen ben ik dus weer op zoek naar een nieuwe auto. Naast een nieuwe 407 ben ik me ook bij volkswagen aan het orienteren. Ik vind de Passat Variant namelijk wel erg interessant. Mijn oog viel vanmiddag bij de dealer op een Comfort Line Business Combi. Proefritje gemaakt enzo. Allemaal geweldig. Catalogusprijs 37.631,42....uiteindelijke meeneemprijs 39.260,00. Ik heb geen inruil meer dus verwacht een leuke korting. De verkoper legde me binnen 30 seconden een offerte voor. Echter zonder korting 8O. Ik vroeg meteen of hij een nieuwe kon maken MET korting. De man vond mijn opmerking vreemd. Ze gaven namelijk geen kortingen. Toen ik aangaf dat ik dat belachelijk vond beloofde hij me om morgen even te bellen om te kijken wat hij kan doen. Maar veel kon hij niet doen zei hij (paar honderd euro ofzo). Ik heb hem dus min of meer bedankt voor de tijd en mezelf ingebeeld dat ik de Passat in z'n d*kke.....duwde. Op een business uitvoering zit volgens de verkoper bijna geen marge. Ze moeten het van wat accessoires hebben.
Toch heb ik natuurlijk wel interesse in een Passat, maar ik wil gewoon korting. Op een Renault Laguna Grand Tour van 40 mille heb ik binnen 30 minuten 5200 euro netto korting af kunnen dwingen. Op mijn 407 kreeg ik destijds 8% korting plus een aantal gratis accessoires.
Wat is jullie ervaring bij de koop van een nieuwe Passat? Hoeveel korting hebben jullie gekregen? Alle info is welkom Is er uberhaupt wel te onderhandelen met volkswagendealers?
Toch heb ik natuurlijk wel interesse in een Passat, maar ik wil gewoon korting. Op een Renault Laguna Grand Tour van 40 mille heb ik binnen 30 minuten 5200 euro netto korting af kunnen dwingen. Op mijn 407 kreeg ik destijds 8% korting plus een aantal gratis accessoires.
Wat is jullie ervaring bij de koop van een nieuwe Passat? Hoeveel korting hebben jullie gekregen? Alle info is welkom Is er uberhaupt wel te onderhandelen met volkswagendealers?