VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en een trotse eigenaar van een Tiguan eHybrid uit 2022. Alleen zit ik nu met het volgende:

Als ik mijn auto aan de wallbox (Ratio solar met load balancing) thuis hang dan stopt het opladen continu. Maar als ik de auto aan een laadpaal op straat hang, dan laadt deze zonder problemen.

Het bedrijf die de wallbox geplaatst heeft, is gister langsgekomen en heeft een compleet andere wallbox aangesloten maar ook bij deze werd het opladen onderbroken.

Wie weet waar dit mee te maken kan hebben?
Goedemiddag,

Heb hetzelfde probleem met mijn Golf Style hybride uit 2023. Mijn paal is een Zaptec Go, deze is nu ook vervangen door de leverancier en ook heb ik 4 verschillende kabels geprobeerd zonder resultaat. Toevallig is er een openbare laadpaal bij mij in de straat geplaatst, waar de auto ook steeds stopt met laden. Met andere openbare palen heb ik geen last. Volgende stap is de auto door de dealer laten uitlezen en de netbeheerder vragen naar de kwaliteit van mijn stroom want het zit nu alleen in mijn wijk lijkt het.
Load balancing op basis van P1 data? Ik zou een andere wagen aan de laadpaal hangen om te kijken of deze wel laad. Bij voorkeur een volledige EV om te zien of deze 3 fases (11kW) kan laden. De eHybrid kan maximaal 1 fase laden.

Omdat de auto wel laad aan de publieke paal verwacht ik geen problemen in de auto. Je kunt bij het inregelen van een laadpaal allerlei instellingen doen wat betreft minimale/maximale stroom per fase. Ik vermoed een probleem in de instellingen.
Hallo,

Ik heb inmiddels een oplossing voor mijn probleem gevonden. Door in de Ratio app bij “autorisatie” de keuze op “plug & charge” in te stellen, is het probleem bij mij verholpen.

Mijn auto moet volgende week langs de dealer dus ik zal daar meteen even navragen waarom mijn Tiguan stopt met laden op het moment dat ik bij “autorisatie” de instelling op “handmatig” zet.

Want nu zou iedereen gewoon zijn auto bij mij kunnen laden op het moment dat ze de kabel in hun auto prikken.
Voorstellen + update ID4 2024

Bedankt voor je antwoord. Da's wel jammer natuurli[…]

De fout is reeds gekend bij VW, eenzelfde treedt o[…]

Wij hebben hier eenzelfde aan de hand. De update w[…]

Dag allen, Ik ga stuurverwarming in mijn 2015 gol[…]

Omdat de auto als 1e een airbagstoring aangaf ben […]

Zijn dit de Continental Contact 2 toevallig ?

Die "Ratio App"... die hoort bij de laad[…]

Nadat ik vorige week bij de dealer was geweest kon[…]