VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
door VWArts
Heb een 1.2 Fox van 2008 die erg van slag af is.

Als ik hem op contact zet en start begint meteen het oranje airbaglampje te branden gevolgd door resp oranje lampjes: ABS, ESP, Stuurbekrachteging en als laatste een rood remsysteem lampje. Ook begint er een alarmgeluidje te klinken. Ik kan een stukje rijden maar dan valt de stuurbekrachtiging uit en als ik de motor uitzet krijg ik hem ook niet meer gestart.
De volgende dag start hij weer en begint het hele riedeltje weer van voren af aan. Meldingen Airbag, ABS, ESP ...enz

Bij uitlezen komt melding: P0600 naar boven : Seriële communicatielink - Storing

Nog even dit:
De auto is erg vochtig geweest door een lekkende drain vanaf het dakraam. Inmiddels is dit verholpen en is de auto weer goed droog.
door vwbasm
Lekkage/water is zo'n beetje het vervelendst wat je kan hebben in een auto.
Is de auto echt geheel droog, dus ook onder de vloerbekleding, en in diverse connectoren die langs de lekkage zitten?
En hebben de diverse modules geen sporen van vocht/water? Want in dat geval kan er nog best vocht in zo'n module zitten.
Water kiest een route naar beneden maar dat hoeft zeker niet de kortste of meest logische route te zijn.

Water geleid wat tot storingen kan leiden, maar kan ook corrosie veroorzaken of inmiddels al door deze zaken een module of je cluster om zeep hebben geholpen.

Mooiste is als je de auto iets verder uit kunt lezen, dan kun je zien welke modules niet benaderbaar zijn om zo een wat beter beeld te krijgen. En anders zal het meten worden.
door VWArts
Omdat de auto als 1e een airbagstoring aangaf ben ik begonnen de airbag module op te sporen en deze te ontkoppelen van de kabelboom/canbus. Na de accu weer aangesloten te hebben de auto gestart en wat denk je: Alleen het lampje van de airbag komt nog op en verder komen er geen andere meldingen nu. Pfff dat is fijn. Ben ook even een stukje gaan rijden en de andere lampjes blijven uit. Ook de Stuurbekrachtiging blijft het nu doen..... :-)
Meteen op internet gezocht naar een andere Airbag module en deze voor 25, - incl verzendkosten besteld. Nu dus even afwachten als deze binnen is en ik hem aansluit of ook het airbaglampje uit zal blijven....

Wordt vervolgd....
Voorstellen + update ID4 2024

Bedankt voor je antwoord. Da's wel jammer natuurli[…]

De fout is reeds gekend bij VW, eenzelfde treedt o[…]

Wij hebben hier eenzelfde aan de hand. De update w[…]

Dag allen, Ik ga stuurverwarming in mijn 2015 gol[…]

Omdat de auto als 1e een airbagstoring aangaf ben […]

Zijn dit de Continental Contact 2 toevallig ?

Die "Ratio App"... die hoort bij de laad[…]

Nadat ik vorige week bij de dealer was geweest kon[…]