VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
#2851333
Halverwege oktober kon ik de Volksagen We Connect app niet meer gebruiken.
Erg onhandig als je niet meer de status van je auto kunt bekijken. Ik dacht dat het zichzelf wel zou herstellen.

Na twee weken toch maar eens contact gezocht met klantensupport van Volkswagen. Men adviseerde om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Vervolgens was het uberhaupt niet meer mogelijk om de auto aan de app te koppelen. Ook resetten van het ID3 systeem maakt niets uit. Ik dacht het systeem dan maar terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Tot mijn verbazing bleek dit ook niet meer mogelijk te zijn.
Op advies van klantensupport contact met de dealer gezocht.

Bij de dealer kwam ik in contact met een zogenaamd We Connect specialist van deze dealervestiging.
Deze wist mij te vertellen dat ze afgelopen twee weken al 15 andere ID3 klanten hadden ontvangen met hetzelfde euvel. En het volgens deze medewerker gaat het hier om allemaal geimporteerde ID3 (1st genratie) uit Duitsland.

Volgens deze medewerker adviseert Volkwagen om het volledige boordcomputer te vervangen. En dan is het maar de vraag of het dan wel goed werkt. Een vreemd verhaal.
Overigens, amper een jaar geleden is mijn touchscreen en de boordcomputer onder garantie vervangen.

Nogmaals, ik vind dit een vreemd verhaal. Zijn er misschien ID3 bestuurders die dit herkennen?
#2851343
Is de we connect nog geldig, soms is dat drie jaar en soms twee, en heeft de auto nog verbinding met internet? Anders de zekering van de media unit eens verwijderen en terugplaatsen, dan de fabrieksistellingen herstellen en op je telefoon alle oude apps verwijderen en opnieuw installeren.
Ik heb een ID-4 en heb de app er al af gegooid het is een waardeloos gebeuren.
#2851349
Ik heb ook het probleem dat mijn app zegt "Je auto heeft op dit moment geen internetverbinding" en de laatste keer dat mijn hoofdgebruiker in de auto gesynchroniseerd is, is 3 november. Als ik probeer te synchroniseren in de auto, dan lukt dat niet. Melding "Online personalisatie is nu niet beschikbaar. Controleert u uw instellingen in het Volkswagen gebruikersaccount". Ik heb gekeken in de connect-shop van VW en heb gewoon alle connect en connect plus apps en die zijn actief tot 2026. Er zijn geen updates, behalve dan de 3.7 waarvan ik een paar weken geleden wel een mail kreeg, maar die heeft hij niet binnengehaald (en ja, ik heb toestemming gegeven voor over-the-air-updates).
In de auto staat internet dus aan, ook locatiegegevens en die Car setting. Ik heb wel internet in de auto want internetradio werkt en zie dus die wereldbol met een A wat erop duidt dat hij verbinding zou moeten hebben.
Android auto verbindt ook. 10 seconden op de uitknop van multimediascherm en daarna opstarten, helpt niks.
Als ik in de auto wil kijken bij ID. Software welke versie ik heb, laat hij die niet zien. Blijft een spinner zoeken achter de regel "Uw wagen heeft ID. Software: " en daaronder staat de melding: "De informatie kon niet worden geladen. Probeert u het later nog eens, alstublieft."
Ik heb ook gemerkt dat mijn navigatie niet goed werkt. Hij zit er compleet naast qua locatie (50km). En dan werkt verkeerstekensherkenning ook niet. Op de snelweg geeft ie "5" aan omdat ie denkt dat ik ergens in een erf of weiland zit en binnen de bebouwde kom waar ik 50 mag, geeft ie "100/130" aan...
Met Android auto / flitsmeister doet navigatie het wel maar ja, dan gebruikt ie natuurlijk GPS van mijn telefoon.
Ik moet dinsdag toch naar de garage en zal het probleem dan voorleggen.

Update: ze hebben de auto uitgelezen maar geen fout kunnen vinden. Ze hebben nog geen idee wat het kan zijn en hebben de klacht nog niet eerder gehoord. Ik heb gevraagd of ze contact met VW willen opnemen en mij op de hoogte houden. Ondertussen is het wachten of ik 3.7 binnenkrijg, maar gezien de verbindingsproblemen, vrees ik dat ik die ook niet binnen ga krijgen.
#2851398
Nadat ik vorige week bij de dealer was geweest kon ik een enquete invullen.
Dat heb ik ook gedaan. Ontvangs en vriendelijk personeel. Allemaal dik in orde. Wel aangegeven dat ik het gevoel heb dat ik met de issues van mijn auto werd weggestuurd met de boodschap: "Wij weten het ook niet, misschien werkt alles over een paar weken weer correct."

N.a.v. deze enquete werd ik gebeld door een service medewerker. Hij wil nog maar even aangeven dat zij service heel erg belangrijk vinden en wilde nogmaals uitleggen dat zij als dealer ook niet aan de problemen kunnen doen. Dat snap ik allemaal, maar het zou toch fijn zijn als ze zoveel klanten hebben met klachten over hun IDx wat serieuzer en pro actiever mogen handelen.
Ik kreeg het advies om contact op te nemen met de dealer waar ik de auto had gekocht. Ik kreeg een uitleg dat de dealer die de auto heeft geimporteerd en aan mij verkocht heeft mogelijk wel de auto kan terugzetten naar fabrieksinstellingen en de auto opnieuw kan koppelen aan de WeConnect app.
Vanmorgen dan maar een mailtje gestuurd naar de dealer waar ik de auto heb gekocht. Ik ben benieuwd naar hun reactie.
TilburgID3 vinden dit leuk
Voorstellen + update ID4 2024

Bedankt voor je antwoord. Da's wel jammer natuurli[…]

De fout is reeds gekend bij VW, eenzelfde treedt o[…]

Wij hebben hier eenzelfde aan de hand. De update w[…]

Dag allen, Ik ga stuurverwarming in mijn 2015 gol[…]

Omdat de auto als 1e een airbagstoring aangaf ben […]

Zijn dit de Continental Contact 2 toevallig ?

Die "Ratio App"... die hoort bij de laad[…]

Nadat ik vorige week bij de dealer was geweest kon[…]