VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
Heb vorige week een T-Roc R-Line Black Style gekocht uit 2024. 18 november wordt deze geleverd. Op de banden zit nog 4,5 mm. De maten zijn 225-40-19 als ik me niet vergis. Nu lijkt het mij het verstandigste om er 4 seizoenen banden op te leggen gezien de milde winters die we hier hebben als deze banden op zijn. Of is een nieuwe winterset het verstandigst ? Misschien beter om niet met gepolijste velgen de winter in te gaan ? Ik heb de zoekfunctie gebruikt voor dit onderwerp maar niks kunnen vinden...
Rij al jaren rond op Michelin crossclimates, bevallen me prima onder mijn Golf MK7. We hebben hier geen echter winters, winterbanden heb je alleen nodig wanneer je de grens over gaat (in sommige landen zelfs verplicht). De periode dat je met winterbanden rijdt is vrij kort, de rest van de tijd liggen ze in de opslag...
Homie vinden dit leuk
Op mijn T-Roc Cabrio ook van Continental de 4-seizoenen banden laten monteren en dit bevalt zeer goed. Wel laatste type met sneeuwvlokje, dan mag je ze in de gehele EU gebruiken. Als je de velgen goed concerveert dan zou de weersinvloeden geen probleem mogen zijn.
Homie vinden dit leuk
Voorstellen + update ID4 2024

Bedankt voor je antwoord. Da's wel jammer natuurli[…]

De fout is reeds gekend bij VW, eenzelfde treedt o[…]

Wij hebben hier eenzelfde aan de hand. De update w[…]

Dag allen, Ik ga stuurverwarming in mijn 2015 gol[…]

Omdat de auto als 1e een airbagstoring aangaf ben […]

Zijn dit de Continental Contact 2 toevallig ?

Die "Ratio App"... die hoort bij de laad[…]

Nadat ik vorige week bij de dealer was geweest kon[…]