VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
Hallo allemaal! Sinds ongeveer een half jaartje bezit ik de machtige Volkswagen Phaeton W12 in 4p configuratie. Tot nu toe probleemloos, en alles werkt, alleen sinds dat ik de auto een tijdje in de opslag heb staan, is de voorzijde ingezakt als een pudding ;-) Iets met luchtvering dus...alleen ik weet niet wat. De zaken die ik al geprobeerd heb:

- accu's goed opgeladen met druppelladers
- auto starten en tijdje stationair laten lopen
- voorzijde opkrikken en daarna auto laten lopen
- zekeringen gecheckt

Er komt helaas geen beweging in de voorzijde, aan het begin hoorde ik bij contact (zonder starten) aan de achterzijde de pomp lopen (zonder effect voorzijde) alleen die hoor ik nu ook niet meer helaas. Krijg in display de foutmelding 'fahrzeug zu tief, vervelende persoon fahren' . Het motorblok ligt ook nog slechts een paar cm van de grond, dus naar dichtsbijzijde garage rijden is ook geen optie.

Ook heb ik de auto geprobeerd uit te lezen met OBD Carly, dit is mij tot nu toe echter nog niet goed gelukt (krijg geen foutmeldingen te zien).

Kortom: ik zoek iemand die mij verder kan helpen met de gouden tip of assistentie op locatie (mijn stalling in Ulft). Dit laatste uiteraard tegen betaling. Ben zelf geen sleutelaar helaas ;-)

Ik kijk uit naar jullie tips & tricks, dank alvast!

Foto:
phaeton_low.jpg
phaeton_low.jpg (432.63 KiB) 64 keer bekeken
Met universele tooltjes kun je de auto slechts oppervlakkig uitlezen (engine en nog een paar zaken)... gezien je een melding op het scherm hebt zal er ook een foutcode aanwezig zijn, waarschijnlijk in de module die gekoppeld is aan de luchtvering... met een tool als VCDS heb je meer kans deze uit te lezen...

Het kan een sensor zijn, lekkage of een niet goed werkende pomp... uitlezen is de enige manier nu om wijzer te worden, of je auto op transport zetten naar de garage...

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]

Hallo. Ik heb een vraag. Ik bezit een Volkswagen T[…]

Zie https://vwforum.nl/viewtopic.php?t=215047, 198[…]