VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Swiem
3482BCA1-6795-4280-92A8-2E2D3EE83088.jpeg
3482BCA1-6795-4280-92A8-2E2D3EE83088.jpeg (29.66 KiB) 1877 keer bekeken
In de omlijsting van het panoramadak van mijn golf 7 (2015) laat een laagje los.

Kan iemand vertellen wat dit voor laagje is, hoe het (voor)komt, ervaringen ermee, ervaring en tips voor reparatie. Welk materiaal is deze omlijsting?
Alle informatie is welkom.
door John767
Dat heb ik bij mijn Golf uit 2013 ook, en als je goed zoekt staat het ook (helaas) al uitgebreid op allerlei buitenlandse forums.
Die lijst is gemaakt van een soort plastic, met een toplaag. En die toplaag laat door warmte en troep tijdens het rijden los. Die hele voorkant kan kaal worden, heb al foto's daarvan langs zien komen namelijk. Het zorgt er niet voor dat je ineens lekkage hebt!

Omlijsting vervangen zou ik niet aan beginnen, dat zou een hele dure klus worden. Heb je nog garantie, dan zeker wel even informeren.
Zelf laat ik die rand, met het stuk dak er achter, voorzien van wrap folie. Dan heb ik het dak in één kleur, en zie je die beschadiging niet meer.
door Swiem
Dank! Garantie lak zegt de dealer is drie jaar. Vond ik vreemd antwoord aangezien het volgens mij geen lak betreft. 1150 euro kost het vervangen. Wrappen ook over gedacht inderdaad. Heeft u toevallig een link naar buitenlands forum waar ik dit kan vinden?
door John767
Zoek op google even naar "mk7 panoramic roof coating peel" en er gaat een wereld voor je open ;-)

Het is niet een lak dat er op zit, het is echt een soort plactic coating/laag.
Ik vind het zelf ook erg zonde, maar ik laat daarvoor niet het hele dak verbouwen. Wilde toch al de achterkant van het dak zwart wrappen, dus neem gelijk die lijst maar mee dan. Scheelt je al snel 900 euro.
Hoe herkenbaar. Exact hier hetzelfde geval. Super Golf7 TDI uit 2013, eerste eigenaar. Nog altijd met dezelfde accu en roetfilter bij 327000 kilometers. Maar okay. Steeds verder bladdert de boel ook bij mij tussen bovenrand voorruit en panoramadakrand. Over de hele breedte inmiddels. Geen gezicht. De geraadpleegde "experts" vertelden mij eerst dat er vocht tussen dak en de bak van het dak zou zitten. Niet dus. Bij warm weer versnelt het bladderproces zelfs en komen er nu echt millimeters grote schilfers los. Ook ik heb een jaar terug als oplossing een gedeelte van het dak laten wrappen. Kleine €200,-- aan kosten, maar okay. Echter! Nu juist tussen het gebladderde deel en het niet gebladderde deel zit natuurlijk een minimaal overgangs hoogteverschil . En juist die rand is gelijk zichtbaar na het flinterdun wrappen. Paard dus achter de wagen. Ben nu wel wat opgelucht dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik leg mij er maar bij neer. Of... nog gekker, het dak eens laten voorzien van een good old vinyl dak? Wie weet!
Voorstellen + update ID4 2024

Hoi Funky. Aan de auto zal het niet schorten. Ik r[…]

Dag mijnheerdeJonge, Ik heb ongeveer 2 weken geled[…]

Dankjewel ga ik proberen!

Update 12/11/2024 - Golf wederom naar Dealer […]

Golf 5 GTI

De onderhoudsmelding is inmiddels aangesprongen, d[…]

Mijn mk1 gti werkt mijn rechter achterlicht alleen[…]

Oke bedankt Gr Cas

OTA update 3.7

Nee, geen problemen.