VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
door roelsl
Ik heb een CNG wagen dus ook nog een kleine benzinetank heeft. Als ik net CNG getankt heb, of als er geen CNG meer is, rijdt de wagen op benzine. Ik heb de wagen onlangs volgetankt met CNG maar de benzinemeter past zich niet aan en blijft op reserve staan. Dat is een probleem aangezien ik uiteindelijk zal stilvallen omdat de boordcomputer denkt dat ie leeg is, ook al zit de tank nog vol. Ik heb dit al eens voorgehad ... Mijn vraag: hoe reset ik de benzinemeter!?
Joran vinden dit leuk
... ik vermoed dat de auto overschakelt van CNG naar benzine op het moment dat de druk in de tank onder een bepaalde waarde komt... hoe dat gekoppeld is met de benzinemeter weet ik niet, weet wel dat ook wanneer de bezinemeter op Empty staat de motor blijft lopen tot er echt niks meer uit de tank gepompt kan worden...
... nooit geweten...heb dan ook geen auto met CNG... ;-)

Als de barndstofmeter het nivo van de CNG aan moet geven, dan zal de "sensor" die daar verantwoordelijk voor is wel het probleem zijn... zoek iemand bij je in de buurt met VCDS, die kan dan de auto uitlezen (mogelijk is er een foutcode aanwezig) en indien geen foutcode in de betreffende meetwaarde blokken kijken om te zien welke waarde die sensor aangeeft.
Weet er iemand hoe dit is afgelopen? heb net het zelfde probleem.... :-(

roelsl schreef: 22 nov 2022 17:27 Ik heb een CNG wagen dus ook nog een kleine benzinetank heeft. Als ik net CNG getankt heb, of als er geen CNG meer is, rijdt de wagen op benzine. Ik heb de wagen onlangs volgetankt met CNG maar de benzinemeter past zich niet aan en blijft op reserve staan. Dat is een probleem aangezien ik uiteindelijk zal stilvallen omdat de boordcomputer denkt dat ie leeg is, ook al zit de tank nog vol. Ik heb dit al eens voorgehad ... Mijn vraag: hoe reset ik de benzinemeter!?
Hier staat een CNG UPje, benzinemeter staat ook op 0 als we op gas rijden. Als het gas op is schakelt hij over naar benzine en dan komt de benzinemeter pas uit de hoek. Misschien is het bij de Golf anders?
Voorstellen + update ID4 2024

Hoi Funky. Aan de auto zal het niet schorten. Ik r[…]

Dag mijnheerdeJonge, Ik heb ongeveer 2 weken geled[…]

Dankjewel ga ik proberen!

Update 12/11/2024 - Golf wederom naar Dealer […]

Golf 5 GTI

De onderhoudsmelding is inmiddels aangesprongen, d[…]

Mijn mk1 gti werkt mijn rechter achterlicht alleen[…]

Oke bedankt Gr Cas

OTA update 3.7

Nee, geen problemen.