Ik heb vrijdag 1-11-2024 over-the- air update (OTA) gestart, die duurt 210 minuten, dus 3,5 uur en je mag niet in de auto rijden, de auto moet zijn afgesloten volgens de begeleidende instructie. Na 4 uur ben ik de auto ingegaan om mijn telefoon te pakken, die ik in de auto per ongeluk had achtergelaten. De update was nog steeds niet beëindigd.
- Update: Zaterdag 2-11-2024 nog steeds hetzelfde probleem. Er staat in rood op de schermen: "Over-the-Air Update niet beëindigd. Let op waarschuwingen! Wagendocumentatie!" De VW werkplaats is maandag weer open... Ik kan mijn auto nu drie dagen niet gebruiken, lijkt me? De wagendocumentatie geeft totaal geen duidelijkheid. Er staat heel summiere informatie over OTA updates. De foutmelding is nergens in de documentatie terug te vinden, zo ook een voortgang van de OTA.
Inmiddels heb ik op een buitenlandse forum gevonden dat het kan liggen aan de sterkte van de internetverbinding. Die is inderdaad maar 1 balkje ,meestal 2 balkjes bij mij, voor de garage. Beter is een plek te zoeken waar je meerdere balkjes hebt voordat je begint. Maar ja, overal betaald parkeren bij mij in de buurt... zes dagen betaald parkeren kost dik honderd euro.
- Update maandag 4-11-2024: de update is nog steeds bezig. De dealer gebeld, ze geven aan dat ik niets anders kan doen dan te wachten totdat de update is afgerond. Verplaatsen van de auto absoluut niet doen! Als het 6-11-2024 nog niet is opgelost moet ik de VW Mobiliteitsservice inzetten.
- Update woensdag 6-11-2024: de update is nog steeds bezig. De dealer verzoekt mij om met de auto toch naar de garage te rijden, de auto laat het echter niet toe om te rijden,(
), verbaast mij overigens niet . VW mobiliteitsservice aangevraagd (blijkt eigenlijk gewoon de ANWB te zijn).
Ze kwamen na ongeveer 2 uur. Hebben in overleg met de centrale de 12V accu losgemaakt. Dat heeft niet geholpen. Auto moet worden afgevoerd. Het bleek dat ik niet de enige was, de centrale had het druk met afspelen van VW's met een mislukte update. Hoe lang het bij de dealer gaat duren kon men niet zeggen, ik was namelijk niet de enige met dit probleem.
Advies: OTA update 3.7 NIET bevestigen! Je auto kan daarna niet meer rijden.
Is er iemand waarbij de 3.7 update over-the-air wel is gelukt?
Marcel.