VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID3
door MartienID3
Ik heb net een mail gekregen dat de update automatisch gedownload wordt door de auto. Installatie moet handmatig aangezet worden en kan wel een aantal uren duren.
door PeterHimself
Heb nu ook een melding in de auto dat de download van een update (3.7.?) gaande is. Verder geen duidelijkheid.
Het downloaden gebeurt alleen als het contact aan staat. Aangezien ik momenteel niet zoveel rijd, zal dit nog even duren.

Peter
door mbenning
Ik heb vrijdag 1-11-2024 over-the- air update (OTA) gestart, die duurt 210 minuten, dus 3,5 uur en je mag niet in de auto rijden, de auto moet zijn afgesloten volgens de begeleidende instructie. Na 4 uur ben ik de auto ingegaan om mijn telefoon te pakken, die ik in de auto per ongeluk had achtergelaten. De update was nog steeds niet beëindigd.
- Update: Zaterdag 2-11-2024 nog steeds hetzelfde probleem. Er staat in rood op de schermen: "Over-the-Air Update niet beëindigd. Let op waarschuwingen! Wagendocumentatie!" De VW werkplaats is maandag weer open... Ik kan mijn auto nu drie dagen niet gebruiken, lijkt me? De wagendocumentatie geeft totaal geen duidelijkheid. Er staat heel summiere informatie over OTA updates. De foutmelding is nergens in de documentatie terug te vinden, zo ook een voortgang van de OTA.
Inmiddels heb ik op een buitenlandse forum gevonden dat het kan liggen aan de sterkte van de internetverbinding. Die is inderdaad maar 1 balkje ,meestal 2 balkjes bij mij, voor de garage. Beter is een plek te zoeken waar je meerdere balkjes hebt voordat je begint. Maar ja, overal betaald parkeren bij mij in de buurt... zes dagen betaald parkeren kost dik honderd euro.
- Update maandag 4-11-2024: de update is nog steeds bezig. De dealer gebeld, ze geven aan dat ik niets anders kan doen dan te wachten totdat de update is afgerond. Verplaatsen van de auto absoluut niet doen! Als het 6-11-2024 nog niet is opgelost moet ik de VW Mobiliteitsservice inzetten.
- Update woensdag 6-11-2024: de update is nog steeds bezig. De dealer verzoekt mij om met de auto toch naar de garage te rijden, de auto laat het echter niet toe om te rijden,( :wacky: ), verbaast mij overigens niet . VW mobiliteitsservice aangevraagd (blijkt eigenlijk gewoon de ANWB te zijn).
Ze kwamen na ongeveer 2 uur. Hebben in overleg met de centrale de 12V accu losgemaakt. Dat heeft niet geholpen. Auto moet worden afgevoerd. Het bleek dat ik niet de enige was, de centrale had het druk met afspelen van VW's met een mislukte update. Hoe lang het bij de dealer gaat duren kon men niet zeggen, ik was namelijk niet de enige met dit probleem.
Advies: OTA update 3.7 NIET bevestigen! Je auto kan daarna niet meer rijden.

Is er iemand waarbij de 3.7 update over-the-air wel is gelukt?

Marcel.
Laatst gewijzigd door mbenning op 06 nov 2024 16:34, 5 keer totaal gewijzigd.
door PeterHimself
De update die ik 25 okt meldde was niet de 3.7, maar een kleinere infotainment update.
Ik heb hem uitgevoerd en kan niet eens vinden wat er gewijzigd is.
Dus maar weer wachten op 3.7

Peter
Laatst gewijzigd door PeterHimself op 06 nov 2024 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
mbenning vinden dit leuk
door Mari
... de sterkte van het signaal voor de verbinding doet niets af aan de snelheid, wel hoeveel connecties er tegelijkertijd met de server zijn en dat is bij VW de bottleneck... een simpele download van een paar Mb kan soms al erg lang duren met een supersnelle glasvezelverbinding....
mbenning vinden dit leuk
door huuuID4
Ook hier is de update een drama. Advies: Niet doen! Bij mij is de update vastgelopen. De auto is offline. Maar je kan er ook niet in rijden.

Bellen met Volkswagen resulteert in afslepen en auto naar de dealer. Daar is het druk, men weet nog niet hoe dit op te lossen. En dus ook niet wanneer.

En ondertussen komen er meer auto’s op de trailer binnen. Via mobility service krijg je 3 dagen vervangend vervoer. Dus nu hopen dat het op tijd geregeld is. En dat ze stoppen met de uitrol.
mbenning vinden dit leuk
door huuuID4
Update over de 3.7 update. Bij de garage is het euvel relatief snel verholpen. Door de update handmatig te stoppen en opnieuw te installeren. De auto heeft inmiddels de laatste versie.

Echter, na wegrijden de melding dat er nog een update beschikbaar is. Die installeer ik maar niet ;-)
mbenning vinden dit leuk
door mbenning
Mari schreef: 04 nov 2024 18:00 ... de sterkte van het signaal voor de verbinding doet niets af aan de snelheid, wel hoeveel connecties er tegelijkertijd met de server zijn en dat is bij VW de bottleneck... een simpele download van een paar Mb kan soms al erg lang duren met een supersnelle glasvezelverbinding....
Bedankt voor je reactie, maakt het verhaal nog vermakelijker.
Dit is wat in de de digitale handleiding staat vermeld voor een het uitvoeren van een systeem-update, dus misschien verkeert begrepen...
Wagenvoorwaarden (bij OTA's):
- De wagen moet zich in een gebied met voldoende mobiele-telefonieontvangst bevinden.
- De elektrische installatie in de wagen is klaar voor gebruik.
- De 12 volt accu is voldoende geladen.
Mijn mobiele telefoon doet het gewoon op die plek met 4G. Dus ik zal je reactie zeker niet in twijfel trekken.
Golf 7, Navigatie updaten

Er zijn op dit forum verschillende topics te vinde[…]

Ik haak nog even in op dit al wat oudere onderwerp[…]

OTA update 3.7

... de sterkte van het signaal voor de verbindin[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en een […]

Update 05/11/2024 - Stuur vervangen Op 25/10/[…]

... de BLS motoren zijn goed, maar hebben 1 probl[…]

Stotteren volkswagen touran

Inmiddels,..... hoge druk pomp vervangen . Auto ri[…]

Heb je mss een foto? Wij kunnen het ook niet weten[…]