VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Caddy
door WMBCaddyMaxi
Goedemorgen, in mijn Caddy Maxi 2013 wil ik een USB voeding inbouwen die spanning krijgt als de contactsleutel gedraaid wordt. Ik zoek dus een geschakelde spanning. Daarmee kan ik dan een dongle voor de KM registratie aanzetten die weer uit gaat als ik de auto verlaat. Mijn aansteker plug levert alleen constante spanning.

Ik heb het idee dat te doen met een bypass steekzekering, zie foto. Nu is er in het boekje van de auto geen zekeringoverzicht opgenomen, vlgs VW werd dat niet gedaan omdat het zo vaak wijzigde in die tijd. En alles doormeten is ook weer zo wat.

Weet iemand hier wellicht welke zekering een geschakelde spanning heeft? Dank alvast.

Afbeelding
Bijlagen:
Steekzekeringhouder Extra  Berner®.jpg
Steekzekeringhouder Extra Berner®.jpg (11.7 KiB) 203 keer bekeken
door WMBCaddyMaxi
Bartaggio schreef: 28 okt 2024 12:24 Dit is vrij eenvoudig te vinden met een multimeter ofwel een test lampje
Dat valt dus wel tegen. Er zijn 3 zekeringkastjes en de zekeringen moeten er eerst uit voordat je kunt meten. Dus als iemand het antwoord heeft, is dat wel zo gemakkelijk.
door WMBCaddyMaxi
Goed werk, die had ik met google niet gevonden. Thx. Even vluchtig bekeken, maar nog niet direct een geschakelde plus gevonden, wordt nog even zoeken waarschijnlijk.
door WMBCaddyMaxi
Update: de Caddy's hebben een indeling van de zekeringkasten afhankelijk van de uitvoering, niet bepaald standaard voor iedere auto. Ik ben dus maar even naar de dealer gereden om een overzicht van de zekeringen op te halen, daarna is het zo gepiept. Dank voor het meedenken in ieder geval.
Golf 7, Navigatie updaten

Er zijn op dit forum verschillende topics te vinde[…]

Ik haak nog even in op dit al wat oudere onderwerp[…]

OTA update 3.7

... de sterkte van het signaal voor de verbindin[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en een […]

Update 05/11/2024 - Stuur vervangen Op 25/10/[…]

... de BLS motoren zijn goed, maar hebben 1 probl[…]

Stotteren volkswagen touran

Inmiddels,..... hoge druk pomp vervangen . Auto ri[…]

Heb je mss een foto? Wij kunnen het ook niet weten[…]