VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
door pslavenb
Wie kan mij nog tips geven?

Ik heb een T3 1.9 benzine uit 1986, 44KW/60PK.

Tijdens een roadtrip vorig jaar in de Alpen een oliedruk probleem gehad. Na 3 dagen ging het vanzelf over. Doorgereden en 3000KM later kwam het terug en is het niet meer weg gegaan. Ik ben al aardig wat tips op het forum afgegaan, maar niets heeft het tot op heden opgelost. De motor loopt prima, verliest geen olie. De zoemer die afgaat is gewoon erg irritant ;)

Reeds gedaan:
1. sensors vervangen, geen resultaat
2. olie vervangen en 15w40 er in, geen resultaat
3. Oliedruk meeting, in orde
4. bekabeling /weerstand na gekeken, in orde

De garage geeft aan dat als ze de T3 stationair laten draaien er bij aanraking van het dashboard het alarm aan/uit gaat. Dit zou dan wellicht met de printplaat in het dashboard te maken kunnen hebben? Ik ben op zoek naar een bedrijf die de printplaat na kan kijken. Weet iemand een bedrijf die dat nog kan?

Verder gaat het alarm pas aan na dat de motor warm is. Echter als ik in een versnelling hoge toeren rij gaat het alarm uit, bij lage toeren aan. Kan het dan nog steeds de printplaat zijn, of kan het ook iets anders zijn?

Voorafgaand aan de road trip is er een andere versnellingsbak onder gezet. Een DF bak voor een 75PK motor (die past ook). Kan dit nog een aanleiding zijn?

Jullie hulp is welkom!
Inmiddels erachter dat er geen printplaat in het tellerhuis zit, slechts weerstanden. Nu rond gereden zonder tellerhuis en dan blijft de zoemer achter wegen. Weet iemand waar de zoemer zit? Zit die in het tellerhuis? Zit daar wellicht wel een printplaat op? Wellicht dat er slechts een weerstand kapot is?

Iemand ervaring?

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]

Hallo. Ik heb een vraag. Ik bezit een Volkswagen T[…]