- 18 okt 2024 11:35
#2851143
Wie kan mij nog tips geven?
Ik heb een T3 1.9 benzine uit 1986, 44KW/60PK.
Tijdens een roadtrip vorig jaar in de Alpen een oliedruk probleem gehad. Na 3 dagen ging het vanzelf over. Doorgereden en 3000KM later kwam het terug en is het niet meer weg gegaan. Ik ben al aardig wat tips op het forum afgegaan, maar niets heeft het tot op heden opgelost. De motor loopt prima, verliest geen olie. De zoemer die afgaat is gewoon erg irritant
Reeds gedaan:
1. sensors vervangen, geen resultaat
2. olie vervangen en 15w40 er in, geen resultaat
3. Oliedruk meeting, in orde
4. bekabeling /weerstand na gekeken, in orde
De garage geeft aan dat als ze de T3 stationair laten draaien er bij aanraking van het dashboard het alarm aan/uit gaat. Dit zou dan wellicht met de printplaat in het dashboard te maken kunnen hebben? Ik ben op zoek naar een bedrijf die de printplaat na kan kijken. Weet iemand een bedrijf die dat nog kan?
Verder gaat het alarm pas aan na dat de motor warm is. Echter als ik in een versnelling hoge toeren rij gaat het alarm uit, bij lage toeren aan. Kan het dan nog steeds de printplaat zijn, of kan het ook iets anders zijn?
Voorafgaand aan de road trip is er een andere versnellingsbak onder gezet. Een DF bak voor een 75PK motor (die past ook). Kan dit nog een aanleiding zijn?
Jullie hulp is welkom!
Ik heb een T3 1.9 benzine uit 1986, 44KW/60PK.
Tijdens een roadtrip vorig jaar in de Alpen een oliedruk probleem gehad. Na 3 dagen ging het vanzelf over. Doorgereden en 3000KM later kwam het terug en is het niet meer weg gegaan. Ik ben al aardig wat tips op het forum afgegaan, maar niets heeft het tot op heden opgelost. De motor loopt prima, verliest geen olie. De zoemer die afgaat is gewoon erg irritant
Reeds gedaan:
1. sensors vervangen, geen resultaat
2. olie vervangen en 15w40 er in, geen resultaat
3. Oliedruk meeting, in orde
4. bekabeling /weerstand na gekeken, in orde
De garage geeft aan dat als ze de T3 stationair laten draaien er bij aanraking van het dashboard het alarm aan/uit gaat. Dit zou dan wellicht met de printplaat in het dashboard te maken kunnen hebben? Ik ben op zoek naar een bedrijf die de printplaat na kan kijken. Weet iemand een bedrijf die dat nog kan?
Verder gaat het alarm pas aan na dat de motor warm is. Echter als ik in een versnelling hoge toeren rij gaat het alarm uit, bij lage toeren aan. Kan het dan nog steeds de printplaat zijn, of kan het ook iets anders zijn?
Voorafgaand aan de road trip is er een andere versnellingsbak onder gezet. Een DF bak voor een 75PK motor (die past ook). Kan dit nog een aanleiding zijn?
Jullie hulp is welkom!