VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
#2851165
De TA van mijn Tiguan uit 2022 vertoont kuren die zich alsvolgt laten beschrijven.

Als ik mijn aanhanger aankoppel en de verlichting aansluit doet de TA het meestal wel, maar soms moet ik de stekker er een paar keer uithalen en weer insteken. Als de TA het eenmaal doet, dan blijft ie het ook doen totdat ik het contact van de auto uitschakel. Als ik de auto vervolgens weer start dan krijg ik bij het inschakelen van de achteruitversnelling wel de vooraanmelding dat de TA ingeschakeld kan worden door de parkeerhulp in te schakelen, maar als ik dat doe krijg ik een melding "Storing: Trailer Assist is momenteel niet beschikbaar". Als ik vervolgens een andere versnelling kies en dan de achteruit weer inschakel krijg ik helemaal geen melding meer.

Om de TA dan weer werkend te krijgen moet ik het contact dan uitschakelen, de stekker van de verlichting verwijderen en insteken. Als ie het dan doet dan blijft dat zo totdat ik het contact weer uitschakel.

Is er iemand die die fenomeen herkent en die mogelijk de oplossing heeft?? Ik ben al bij de plaatselijke dealer geweest. Die heeft de software geupdate maar dat bood geen soelaas. Verder heeft ie een heel lang verhaal wat ik kort kan samenvatten als "we hebben er geen zin in"!!
vw golf 2013 1.4 tsi

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. ik ben ten ei[…]

Handleiding VW Tiguan

Niet leverbaar? dat lijkt me vreemd. Ik bestelde d[…]

Ik ben op zoek naar T20 schroeven voor het interie[…]

Het hangt voor een groot deel af van hoeveel % de […]

Vraag over de Volkswagen app

Volgens mij een nutteloze functie want zoveel is e[…]

Enkel vragen Tiguan 2022

Hallo Golfweber, als je de lampjes/reflectoren on[…]

De TA van mijn Tiguan uit 2022 vertoont kuren die […]

Problemen na tuning

Hey Peter, Zover ik weet heb je dan je standaard […]