VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Wim1945
#2851106
Ik heb mijn Golf IV Variant pas gekocht, toen ik bij de handelaar de parkeerplaats afreed hadden we het stuur verzet en de bestuurdersstoel, of dit de reden was weet ik niet maar het airback lampje ging aan, met VCDS uitgezet maar het springt onmiddelijk weer aan. Weet iemand waar ik moet zoeken?
door vwbasm
#2851109
Als je al VCDS erbij hebt gehad, was het dan niet handig om net voor het wissen van de fout(en) even te kijken wat de foutcodes waren?
Op die manier kun je wat gerichter zoeken en diagnose stellen.
Wim1945 vinden dit leuk
door Mari
#2851110
Als lampje van de airbag is aangegaan tijdens het verschuiven van de stoel is in 99 van de 100 gevallen de stekkerverbinding onder de stoel de oorzaak. De kabel hangt in clipjes onder de stoel, is ie los uit 1 clipje blijft ie ergens achter haken en systeem detecteert een verkeerde weerstandswaarde... Als je mazzel hebt is het op te lossen door de stekker een paar keer los en weer vast te doen, anders zal er weinig anders opzitten dan de stekkers te verwijderen en de draden te solderen.

Maar gezien de fout direct terug kom kan je VCDS er nog eens aan hangen en de foutcode uitlezen welke je vervolgens hier post...
Gebruikersavatar
door Wim1945
#2851112
Mensen hartelijk bedankt voor jullie antwoorden, zodra ik mij weer wat beter voel zal ik onder de stoel kijken, ik hoop dat het inderdaad daarin zit want anders vrees ik dat het nog een hele zoekerij gaat worden, ik heb het OBD uitlees apparaat wel gekocht maar moet er nog wat dieper in duiken om te zien hoe het werkt.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2851118
Bekend probleem bij de mk4 platform. Voor mijn mk4 heb ik destijds twee 2ehandse airbag stoel stekkers bij de sloop gehaald en de kabelboom als het ware verlengd. De kabels zijn af fabriek net te kort, door ze te verlengen voorkom je dit probleem in de toekomst. Nadeel van de kabels aan elkaar solderen zonder stekker ertussen is dat je deze in feite nog korter maakt. Tot slot, stel dat je ooit (voor welke reden dan ook) de stoel uit de auto wilt halen, moet je alles weer knippen en terug solderen. Succes :tu:
Lekstroom

@vwbasm, de meeste zekeringen zijn getrokken en da[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]

Aaah zo. Fijn dat je wederhelft af en toe wilt hel[…]

Raar geluid stuurhuis golf 7

Hallo, Ik heb al lange tijd een raar geluid ergen[…]

Lampje Airback gaat branden

Bekend probleem bij de mk4 platform. Voor mijn mk4[…]