VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Offtopic maar wel auto gerelateerd
#2850995
Ik ben van plan voor mijn vrouw een (2e hands) EV aan te schaffen. Ze is zelf wel gecharmeerd van de e-Up! maar aangezien ze wekelijks een rit maakt van op de kop af 200 kilometer lijkt dat niet zo'n goede optie aangezien de geadverteerde actieradius daar al onder ligt. Ben wel benieuwd of er e-Up! eigenaren zijn die iets kunnen zeggen over de daadwerkelijke actieradius. Ook bijvoorbeeld in kouder weer.

Een alternatief waar ik naar kijk is de e-Golf. Ook daar ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn met de daadwerkelijke actieradius.

Mij lijkt dat de geadverteerde getallen vaak te optimistisch zijn voor reële rijomstandigheden.
#2851069
Ik heb zelf de e-up uit 2021 (begin 2023 gekocht als occasion) met een 36 kwh accu. en zoals met vele 'wat is het bereik van de auto' discussies is ook hier het antwoord 'dat ligt er aan hoe en wanneer je de auto gebruikt'. maar om mijn eigen ervaring een beetje te delen, in de zomer kom ik wel over de 200 km heen op een volle accu, vaak ook nog wel 230-250 km. in de winter zal dit net onder de 200 km liggen denk ik. gebruikt hangt natuurlijk erg af van hoe hard je rijd, of er tegenwind is, hoe warm het is etc. mijn dagelijkse rit zit maar een klein stukje snelweg in dus dat scheelt ook in het verbruik, maar tot nu toe ben ik zeker niet ontevreden over hoe de e-up het volhoud. Wat ook erg fijn is, is dat de e-up ook nog kan snelladen, ja het is duurder maar meestal is dit om even 10 a 20 minuutjes aan te hangen om genoeg lading te hebben tot je thuis bent.

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]

Lekstroom

... sluit de motorkap eens... want als het systeem[…]

Aaah zo. Fijn dat je wederhelft af en toe wilt hel[…]

Raar geluid stuurhuis golf 7

Hallo, Ik heb al lange tijd een raar geluid ergen[…]

Lampje Airback gaat branden

Bekend probleem bij de mk4 platform. Voor mijn mk4[…]