VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2851012
Vanmiddag zijn de remblokken van mijn Golf V vervangen. Echter merkte ik bij het remmen een soort van schurend geluid. Ik ben gaan kijken bij de auto en ik zag dit.
IMG-20241003-WA0000.jpeg
IMG-20241003-WA0000.jpeg (1.82 MiB) 302 keer bekeken
Toen ik achter ging kijken zag ik die beugel dus niet aan de voorzijde van het blok
20241003_224626.jpg
20241003_224626.jpg (1.53 MiB) 302 keer bekeken
Is het gevalletje geluid een kwestie van inremmen of zijn ze verkeerd gemonteerd?
#2851013
Of achter zaten niet van die plaatjes bij.
#2851016
Ja dat kan. Ze zullen wel wat in moeten slijten gok ik. De blokken voor in de klauwen zijn identiek, dus je kan ze niet verkeerdom doen ofzo.
#2851017
daNpy schreef:Ja dat kan. Ze zullen wel wat in moeten slijten gok ik. De blokken voor in de klauwen zijn identiek, dus je kan ze niet verkeerdom doen ofzo.
Je zou natuurlijk het binnen blokje buiten kunnen doen en andersom. :lol:

Maar dit ziet er wat mij betreft normaal uit. Zo te zien zijn de schijven niet vervangen dus moeten de blokken even inslijten op de schijf.
#2851020
Bartaggio schreef: 04 okt 2024 16:29
daNpy schreef:Ja dat kan. Ze zullen wel wat in moeten slijten gok ik. De blokken voor in de klauwen zijn identiek, dus je kan ze niet verkeerdom doen ofzo.
Je zou natuurlijk het binnen blokje buiten kunnen doen en andersom. :lol:

Maar dit ziet er wat mij betreft normaal uit. Zo te zien zijn de schijven niet vervangen dus moeten de blokken even inslijten op de schijf.
Dat klopt Bart! Volgens de garage waren de schijven en klauwen nog goed en konden nog een ruime tijd mee dus hebben ze die inderdaad niet meevervangen. Maar ik ben een gaan opletten vanmiddag en heb nog geen enkele auto gezien waar er een beugel aan de voorzijde zit. Dus ik dacht wellicht verkeerd gemonteerd, ook omdat ik ze achter niet heb.
#2851021
Ah wacht, nu zie ik pas wat je bedoeld. Bij mijn BMW zat aan één blok inderdaad ook zo'n plaatje met 3 uitstekende vingers die in de zuiger gedrukt moesten worden!
Ik dacht eerder dat het een trilplaatje was, maar nu lijkt het inderdaad of daar ook die vingers op zitten. Dan zit hij inderdaad aan de verkeerde kant.
#2851024
Mee terug natuurlijk, als je het zelf niet kan.
#2851030
Bartaggio schreef: 04 okt 2024 22:41 Als ik even snel google zie ik remblokken voor een golf 5 die aan beide kanten zo'n plaatje hebben en dat het zo hoort. Nogmaals, volgens mij is het gewoon goed en moet het gewoon even inlopen.
Na jouw zoekactie, is het duidelijk geworden of dit alleen aan de voorkant hoort, of ook aan de achterkant? Het schuur geluid heeft mijn garagist ook uitgelegd als zijnde dat het moet inslijten op de remschijf dus dat is geen zorg meer. Echter het plaatje blijf ik wel apart vinden omdat dit voor wel het geval is, maar achter heb ik ze niet. Ik ben meerdere Golfjes 5 tegengekomen zonder dus een plaatje voorop het blokje. Zowel voor als achter.
#2851031
Dan hebben ze andere blokken die die plaatjes niet hebben. Dat kan. Er zijn ook diverse diameters remschijven met andere klauwen, andere blokken etc.
#2851035
daNpy schreef: 05 okt 2024 10:31 Dan hebben ze andere blokken die die plaatjes niet hebben. Dat kan. Er zijn ook diverse diameters remschijven met andere klauwen, andere blokken etc.
Dan zal het wel goed zijn toch? Die garage staat heel hoog aangeschreven en fouten maken kan, maar ik ga er persoonlijk niet vanuit dat je zo onkundig bent dat je remblokken verkeerd monteert, maarja het kan natuurlijk altijd.

Ik gok dat het deze zijn :tu: https://www.temu.co[…]

VW Caddy 2015

Goededag Lezers, Kan iemand mij helpen aan een ele[…]

Interieur kap loshalen

Ja dat is een lastige. Vaak zit hij boven geklikt […]

Golf 6 1,4 tsi 158 pk met 115400 km

Volkswagen golf 1.4 TSI 158 PK Het betreft een v[…]

Ook ik krijg m.i. na de laatste software update de[…]

Passat b7 clima probleem

Goedendag, Ik heb een. Passat uit 2012 waarvan de[…]

vw golf 2013 1.4 tsi

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. ik ben ten ei[…]

Handleiding VW Tiguan

Niet leverbaar? dat lijkt me vreemd. Ik bestelde d[…]