VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
#2833702
Beste Forumleden,

Ik ben nog nu ongeveer bijna een jaar bezitter van een golf 3 cabrio en ik begin hem steeds leuker te vinden. Alleen het geluid dat is wel aan vervanging toe. Ik heb mezelf toen in gelezen en ook contact gehad met een verkoper en die heeft mij een composet aanbevolen. Na wat filmpjes te hebben bekeken (helaas van nieuwere auto's) zag het er inderdaad niet moeilijk uit.

Dus ik begon afgelopen zaterdag met goede moed aan de klus, maar liep eigenlijk vrijwel direct tegen een aantal probleempjes aan waarvan ik hoop hier antwoorden te vinden.

Probleem 1: waarom heeft mijn tweeter 2 kabels als aan aansluiting en waarom zie ik er over al op internet filmpjes waar de tweeter 1 kabel als aansluiting heeft.

Probleem 2: Hoe krijg ik de kabel van de tweeter in mijn deur aangezien er een witte stop opzit waar de kabels nu ingeklikt zitten.

Dus mijn grote vraag is wie heeft er de gouden tip hoe ik mijn composetje met verdeelkast kan aansluiten?

Iedereen al vast bedankt :D
Bijlagen:
speaker 3.jpg
speaker 3.jpg (46.19 KiB) 684 keer bekeken
speaker 2.jpg
speaker 2.jpg (64.02 KiB) 684 keer bekeken
speaker.jpg
speaker.jpg (62.98 KiB) 684 keer bekeken
#2833723
Jouw originele tweeter heeft 2 stekkers en 4 kabels per kant (plus en massa per stekker). Een stekker komt vanaf de radio, de andere wordt via je tweeter doorgelust naar je deurspeaker. De witte stop moet je erin laten en niets aan doen. Hier zitten namelijk ook andere electronica op aangesloten. Als je de originele tweeter wilt behouden, kun je het verdeel filter voeden met de kabels die vanuit je deur komen en de tweeter boven in je dash laten zitten. Zo niet, dan moet je de kabels van de tweeter aan elkaar solderen, anders heb je geen geluid vanuit je deurspeaker. Succes!
#2833735
super bedankt voor je reactie.

Dus de makkelijkste manier is om ervoor te zorgen dat de kabel van de tweeter aan elkaar gesoldeerd wordt zodat dat het 1 kabel wordt. Hier kan de nieuwe tweeter op worden aangesloten.

Het is mij dan nog niet helemaal duidelijk waar ik het verdeel kast van de composet aansluit. Dit moet dan in het dashboard gebeuren?

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]

Lekstroom

... sluit de motorkap eens... want als het systeem[…]

Aaah zo. Fijn dat je wederhelft af en toe wilt hel[…]

Raar geluid stuurhuis golf 7

Hallo, Ik heb al lange tijd een raar geluid ergen[…]

Lampje Airback gaat branden

Bekend probleem bij de mk4 platform. Voor mijn mk4[…]