VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Polo, Lupo, Fox & UP!
door Takje
#2850791
Hoi allen,

Sinds enkele dagen airbag lampje aan en geen werkende claxon. Bij het sturen een krakende geluid net achter het stuur. Dit duid volgens mij een defect aan het sleepring/wikkelveer. Zowel online bij *doc als bij de VW dealer kan ik er een kopen. Op de website van doc staan er voor mijn auto kenteken een van Valeo voor 24,46 euro met OE nummer 2Q0959653. Bij de dealer ook een gevonden met artikel nr 2Q0959653 voor 65 euro.

Nu staat er bij de doc website wel een tekst bij die luid " voor voertuigen zonder stuurhoek sensor".

Bij de dealer vroeg ik of die van hun dan ook voor voertuigen zonder stuurhoek sensor is? De medewerker van VW durfde dat niet te zeggen en kon op zijn scherm niks hierover zien.

Nadeel bij de VW dealer is dat mocht hun onderdeel niet geschikt zijn voor mijn auto dan de onderdeel niet terug laten nemen.

Iemand mischien raad voor me?
door Takje
#2850799
Hoi Mari,

Het onderdeel nummer bij mij is hetzelfde als zowel de 2Q0959653 die ik bij de dealer gevonden heb als op Doc. (ik heb de bovenste kap achter de stuur naar boven getild en kan de onderdeelnummer met qr sticker goed zien deze komt overeen.)


Ik denk dat het wel goed zit als ik 'm gewoon bij de dealer ga kopen.

De Valeo met dezelfde oem nummer die op Doc staat zal ook wel goed zijn (en de helft goedkoper), maar wel jammer dat ze twijfel zaaien door de tekst "voor voertuigen zonder stuurhoek sensor"

Je zou toch zeggen dat de juiste onderdeelnummer of oem bepalend is! en dat het verder niks meer uitmaakt wat voor andere onderdelen er wel of niet in de voertuig zitten?

Ik gok dat het deze zijn :tu: https://www.temu.co[…]

VW Caddy 2015

Goededag Lezers, Kan iemand mij helpen aan een ele[…]

Interieur kap loshalen

Ja dat is een lastige. Vaak zit hij boven geklikt […]

Golf 6 1,4 tsi 158 pk met 115400 km

Volkswagen golf 1.4 TSI 158 PK Het betreft een v[…]

Ook ik krijg m.i. na de laatste software update de[…]

Passat b7 clima probleem

Goedendag, Ik heb een. Passat uit 2012 waarvan de[…]

vw golf 2013 1.4 tsi

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. ik ben ten ei[…]

Handleiding VW Tiguan

Niet leverbaar? dat lijkt me vreemd. Ik bestelde d[…]