VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf VIII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Antera
#2849783
IMG-20240624-WA0012.jpg
IMG-20240624-WA0012.jpg (66.64 KiB) 2008 keer bekeken
Daar is hij dan een nieuwe firmware voor de Golf 8 MIB3 en wel de 1983. Weer wat sneller en beter dan de 1969

We hebben hem getest voor je en zelf te updaten

Indien je deze wenst stuur em een whatsapp via Www.vcds-coding.nl
#2850180
Hallo,
Sinds afgelopen week zijn we weer Golf 8 gaan rijden, een Life Business variant van mei 2021. Na 1 Opel tussen door.
Zaterdag kreeg ik de update melding dat m013_eu_vw_r8960l uit is voor de auto (OTA update). Heb ik ja op gezegd, nadat de 825MB's gedownload waren ook ja gezegd dat de installatie gestart kan worden. De auto stond thuis en kon mooi in de nacht bijwerken. Maar helaas heb ik nu volledig (rechter) zwart scherm (MIB3), soms komt minuutje 'Welcome bij Volkswagen in het scherm". Airco, radio en hulp systemen zijn nu niet uit te lezen te bedienen. De 10, 20 en 30 seconden reset al geprobeerd op media display, maar helpt niet. Contact met We connect werkt wel, wordt bijgewerkt maar een storing wordt niet doorgegeven. Niet bij VW dealer gekocht, maar via Bovag. Iemand een idee wat ik kan proberen, voordat ik een bezoek aan VW dealer ga brengen. Wachten helpt niet en ritjes van 30min ook niet. Gr Johan

Update: wordt onder VW garantie gerepareerd door VW dealer over ruim een week. #fijn
Gebruikersavatar
door Antera
#2850249
Kan je de nieuwste update delen 1983 en kan je die zelf installeren met een USB-C stick, meer info contact me via onderstaande whatsapp
#2850668
jjschelling schreef: 29 jul 2024 19:35 Hallo,
Sinds afgelopen week zijn we weer Golf 8 gaan rijden, een Life Business variant van mei 2021. Na 1 Opel tussen door.
Zaterdag kreeg ik de update melding dat m013_eu_vw_r8960l uit is voor de auto (OTA update). Heb ik ja op gezegd, nadat de 825MB's gedownload waren ook ja gezegd dat de installatie gestart kan worden. De auto stond thuis en kon mooi in de nacht bijwerken. Maar helaas heb ik nu volledig (rechter) zwart scherm (MIB3), soms komt minuutje 'Welcome bij Volkswagen in het scherm". Airco, radio en hulp systemen zijn nu niet uit te lezen te bedienen. De 10, 20 en 30 seconden reset al geprobeerd op media display, maar helpt niet. Contact met We connect werkt wel, wordt bijgewerkt maar een storing wordt niet doorgegeven. Niet bij VW dealer gekocht, maar via Bovag. Iemand een idee wat ik kan proberen, voordat ik een bezoek aan VW dealer ga brengen. Wachten helpt niet en ritjes van 30min ook niet. Gr Johan

Update: wordt onder VW garantie gerepareerd door VW dealer over ruim een week. #fijn
Hallo, ik heb net hetzelfde probleem, auto echter niet meer in garantie en ik probeer deze zelf te fixen. Enig idee hoe de VW dealer dit gemaakt heeft ?
#2850676
Eigenlijk niet. Dag gebracht bij VW dealer en ze hebben me verteld dat de DiscoverPro is vervangen en alle software updates zijn uitgevoerd. Ik begreep in opdracht importeur. Zelfs wegenkaart van 2019 (auto is van me1 2021) naar 24-7. Vandaag kreeg ik de eerste OTA update. Onduidelijk wat het was, maar mijn kaart is nu 24.8. De hardware is van H56 naar H58 gegaan in de vervanging. Officieel zit mijn auto ook niet meer in garantie omdat hij bij aanschaf 3,3 jaar oud was.

Auto heeft nu mo13-eu-vw-r8980l sw vers 1898
#2850783
Hallo Antera, kan ik ergens zien welke versies er beschikbaar zijn voor een auto. Ik begrijp uit je reactie dat de Golf nu niet de laatste versie Vreemde dat ik deze week wel een OTA Navigatie update kreeg van 24-07 naar 24-08.
Kan ik zelf een OTA update forceren? Wil me er een in verdiepen en heb zelf vanuit werk wel enige ICT ervaring. Ook welke zaken mensen zoals jij kunt coderen. In mijn geval voor 2021 Golf 8 Life Business.
Gebruikersavatar
door Antera
#2850790
Je kan niet zelf een update downloaden via the air of zelf kijken welke de laatste is . ik kan hem delen voor een kleine vergoeding en kan je hem zelf installeren
#2850834
Moeten is een sterk woord natuurlijk :-) Dit is mijn eerste VW. Is het gebruikelijk dat VW de software update bij een beurt? Ik heb een volvo gehad waarbij de software tijdens de onderhoudsbeurten altijd up to date werd gebracht. Vandaar dat ik dacht dat het bij een afleverbeurt ook wel gecheckt zou zijn. VW en volvo zijn 2 verschillende bedrijven natuurlijk.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]