- 10 sep 2024 11:12
#2850697
Dat is lang geleden dat ik hier wat gepost heb. Na een aantal jaartjes Saab te hebben gereden, is me onlangs een leuk projectje op 't pad gekomen.
Een Golf 4 GTI 25 jaar Jubi. Deze had lichte achterschade, en is daarom deels leeggeroofd. (Interieur, Hemeltje, spiegels etc, alles wat een beetje geld opleverde was wel weg. ) Inclusief te teller..
De 1.8t en 6 Bak, met zo'n 133k op de klok (volgens de verkoper) waren er nog wel, en naar mijn mening het redeen waard.
Helaas was de teller wel weg.
Nu heb ik de Pin code van de nieuwe teller, de pin code van de originele teller heb ik uit de ecu gehaald.
Echter als ik probeer met VCDS-lite (geregistreerde versie) het volgende doe (wat volgens de VCDS website de mannier zou moeten zijn voor zover ik het begrijp.
11-Login: Voer de pin van de nieuwe teller in. (in mijn geval 01229 )
10-Adaptation -> ga naar tab 50. Voer in het veld waar 32000 staat, de pin in van de oude teller ( 04575, uit de ECU gehaald).
Normaliter, zou er dan in de eerste 2 vakken de VIN van de ecu moeten komen te staan. echter geeft VCDS hier dan aan "SYSTEM NOT OK"
Een kameraad van me wou in zijn Ibiza 6L ook nog een keer een Cupra teller hebben, dus om dit eens te vergelijken met deze auto hetzelfde geprobeerd. met exact hetzelfde resultaat helaas. Dus of ik doe iets verkeerd, of beide ECU's willen de immo code niet ophoesten naar de teller omdat ze beide gechipped zijn en hier een blokkade is is gezet ofzo.
(de Ibiza door JD, en de Golf door BTS Racing in duitsland.) Vandaar hier de vraag, of hier misschien iemand hier ervaring mee heeft, en/of een tip heeft waar ik evt even naar zou kunnen/moeten kijken.
Een Golf 4 GTI 25 jaar Jubi. Deze had lichte achterschade, en is daarom deels leeggeroofd. (Interieur, Hemeltje, spiegels etc, alles wat een beetje geld opleverde was wel weg. ) Inclusief te teller..
De 1.8t en 6 Bak, met zo'n 133k op de klok (volgens de verkoper) waren er nog wel, en naar mijn mening het redeen waard.
Helaas was de teller wel weg.
Nu heb ik de Pin code van de nieuwe teller, de pin code van de originele teller heb ik uit de ecu gehaald.
Echter als ik probeer met VCDS-lite (geregistreerde versie) het volgende doe (wat volgens de VCDS website de mannier zou moeten zijn voor zover ik het begrijp.
11-Login: Voer de pin van de nieuwe teller in. (in mijn geval 01229 )
10-Adaptation -> ga naar tab 50. Voer in het veld waar 32000 staat, de pin in van de oude teller ( 04575, uit de ECU gehaald).
Normaliter, zou er dan in de eerste 2 vakken de VIN van de ecu moeten komen te staan. echter geeft VCDS hier dan aan "SYSTEM NOT OK"
Een kameraad van me wou in zijn Ibiza 6L ook nog een keer een Cupra teller hebben, dus om dit eens te vergelijken met deze auto hetzelfde geprobeerd. met exact hetzelfde resultaat helaas. Dus of ik doe iets verkeerd, of beide ECU's willen de immo code niet ophoesten naar de teller omdat ze beide gechipped zijn en hier een blokkade is is gezet ofzo.
(de Ibiza door JD, en de Golf door BTS Racing in duitsland.) Vandaar hier de vraag, of hier misschien iemand hier ervaring mee heeft, en/of een tip heeft waar ik evt even naar zou kunnen/moeten kijken.
Overkill is underrated
Gr,
Tim
Gr,
Tim