VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post hier op VWForum, ik zal mij even kort voorstellen en dan de situatie schetsen waarmee ik zit.

Ik ben Mjid (36j) uit Tilburg en heb sinds een jaar een golf 7 1.4 TSI 140PK uit 2013 in mijn bezit. Het is de highline versie zonder de highline accessoires. Denk hierbij aan geen MFSW, maar wel stoelverwarming. Mijn eerste kennismaking met het forum kwam uit mijn wens om Carplay in te bouwen. Dit is mij zelfstandig gelukt met de handleidingen/doorverwijzingen hier op het forum. Dus van het aanschaffen van een MIB2, vrijschakelen, inbouwen, vervangen USB en verwijderen CP. Ik ben het forum hier ook zeer dankbaar voor.

Maar nu waar ik deze post voor ben gestart.
Mijn Golfje heeft het standaard interieur maar wel met stoelverwarming. Ik zag laatst een mooi compleet setje stoelen met alcantara stof op Marktplaats. Ik heb deze voor een mooi prijsje op de kop getikt, dus ik was blij. De nieuwe set heeft ook alleen stoelverwarming, dus ik nam aan dat ik de stoelen één op één over kon zetten. Dat was helaas niet zo. De aansluit stekkers blijken anders te zijn. Zie hiervoor de toegevoegde foto's. Mijn vraag is dan ook:
Hoe kan ik de stekkers van de nieuwe stoelen aansluiten?

Ik heb op het forum gezocht en niks gevonden. Het google ook weinig gevonden. Er is 1 kerel in de US die een verloopstekker heeft gemaakt. Alleen bezorgt die niet naar Nederland en het kost ook ongeveer 180 euro. Dus hebben jullie enig idee hoe ik dit kan aanpakken? Alle hulp is welkom!
Bijlagen:
Rode stekker
Rode stekker
Nieuwe stoel.jpg (280.82 KiB) 181 keer bekeken
zwarte stekker
zwarte stekker
Oude stoel.jpg (201.93 KiB) 181 keer bekeken
Misschien denk ik te simpel, maar iedere stekker heeft een male/female connector. Waarom niet voor een van de twee versies die je hebt een male stekker bij de locale sloper op de kop tikken en de boel solderen? Persoonlijk zou ik de kabelboom uit de auto intact laten. Dan kunnen de oem stoelen altijd terug :tu:
Dat is precies waar ik ook aan zat te denken... wel van beide typen even het draadschema erbij pakken zodat je de juiste verbindingen maakt, volkswagen kennende hoeft het niet altijd kleur op kleur te zijn...
Voorstellen + update ID4 2024

Hoi Funky. Aan de auto zal het niet schorten. Ik r[…]

Dag mijnheerdeJonge, Ik heb ongeveer 2 weken geled[…]

Dankjewel ga ik proberen!

Update 12/11/2024 - Golf wederom naar Dealer […]

Golf 5 GTI

De onderhoudsmelding is inmiddels aangesprongen, d[…]

Mijn mk1 gti werkt mijn rechter achterlicht alleen[…]

Oke bedankt Gr Cas

OTA update 3.7

Nee, geen problemen.