VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Alles over het uitlezen en coderen van je auto
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2850697
Dat is lang geleden dat ik hier wat gepost heb. Na een aantal jaartjes Saab te hebben gereden, is me onlangs een leuk projectje op 't pad gekomen.
Een Golf 4 GTI 25 jaar Jubi. Deze had lichte achterschade, en is daarom deels leeggeroofd. (Interieur, Hemeltje, spiegels etc, alles wat een beetje geld opleverde was wel weg. ) Inclusief te teller..

De 1.8t en 6 Bak, met zo'n 133k op de klok (volgens de verkoper) waren er nog wel, en naar mijn mening het redeen waard.
Helaas was de teller wel weg.
Nu heb ik de Pin code van de nieuwe teller, de pin code van de originele teller heb ik uit de ecu gehaald.
Echter als ik probeer met VCDS-lite (geregistreerde versie) het volgende doe (wat volgens de VCDS website de mannier zou moeten zijn voor zover ik het begrijp.

11-Login: Voer de pin van de nieuwe teller in. (in mijn geval 01229 )
10-Adaptation -> ga naar tab 50. Voer in het veld waar 32000 staat, de pin in van de oude teller ( 04575, uit de ECU gehaald).
Normaliter, zou er dan in de eerste 2 vakken de VIN van de ecu moeten komen te staan. echter geeft VCDS hier dan aan "SYSTEM NOT OK"

Een kameraad van me wou in zijn Ibiza 6L ook nog een keer een Cupra teller hebben, dus om dit eens te vergelijken met deze auto hetzelfde geprobeerd. met exact hetzelfde resultaat helaas. Dus of ik doe iets verkeerd, of beide ECU's willen de immo code niet ophoesten naar de teller omdat ze beide gechipped zijn en hier een blokkade is is gezet ofzo.
(de Ibiza door JD, en de Golf door BTS Racing in duitsland.) Vandaar hier de vraag, of hier misschien iemand hier ervaring mee heeft, en/of een tip heeft waar ik evt even naar zou kunnen/moeten kijken.
#2850698
Heuuuuj Tim....dat is idd even geleden jongen. Fijn om je weer eens online te zien, de reden ervoor is alleen minder leuk. Ik ben steeds meer van VCDS aan het leren, de Ross-Tech forum wilt daar wel eens bij helpen. Check dit topic even. Mss heb je er wat aan :tu:

P.s: De Corrado is er nog neem ik aan? :oops:
#2850712
@JUUL wanneer je geen geregistreerde gebruiker bent van VCDS, dan kun je niet in alle fora/subfora op het Ross-Tech forum... dus houdt dat even in het achterhoofd als je wat linkt...

VCDS_lite heeft zo zijn beperkingen, veelal door de dongle die erbij gebruikt wordt. Soms moet je de workshop-codes veranderen om succesvol te zijn... Sla de autoscan even op, voor je het weet ben je de codering van je ABS kwijt... eenmaal opgeslagen weet je ook welke codering je terug moet zetten als ie leeg is...
#2850727
Ben een stap verder. Met VAG Eeprom Programmer heb ik de eeprom als hex file uit de teller gehaald.
Hier kon ik iig de pin, VIN en immo ID invoeren.

Het probleem is dat ik hier ook de Immo key (7 byte data uit de ecu moet hebben. ) De teller geeft nu namelijk nog aan dat de ecu unauthorized is...

Het nadeel is, dat de ecu meteen een Rx fout geeft op het proberen van het uitlezen van een eeprom...
Dit zal de een beveiliging zijn van de Tuner, dat de eeprom niet klakkeloos gekopieerd kan worden lijkt me... mja, nu moet ik dus maar uitvogelen hoe ik aan die code kom. :-o
Lekstroom

@vwbasm, de meeste zekeringen zijn getrokken en da[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]

Aaah zo. Fijn dat je wederhelft af en toe wilt hel[…]

Raar geluid stuurhuis golf 7

Hallo, Ik heb al lange tijd een raar geluid ergen[…]

Lampje Airback gaat branden

Bekend probleem bij de mk4 platform. Voor mijn mk4[…]