VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
#2850514
Goedemiddag,

Wij zijn inmiddels bijna 3 jaar in het bezit van een vw Bora. De auto heeft 320.000 gelopen en we hebben last van een hardnekkig probleem.

Tijdens het rijden kan het gebeuren dat het vermogen opeens weg is…. De auto reageert niet meer op het gaspedaal. Hij loopt terug in toeren en ook kwa snelheid en rond de 80 km/H schokt de auto even en dan geeft hij weer gas…..

Hij is al 2x bij de garage geweest 1ste keer zou het de EGR klep zijn deze vervangen kosten a 200 euro. Nu is hij weer bij de garage geweest en zou de gashuisklep te weinig spanning krijgen en is deze vervangen kosten 350 euro….. en het probleem speelt nog steeds…..

Tijdens deze problemen zijn er geen foutcodes te vinden met de OBD lezer

Heb de OBD lezer er ook op gehad een geen foutcode de enigste code die ik heb gehad was P0106 dit had te maken met een MAP sensor. Tevens geeft de auto de melding abgass werkstatt dit heeft te maken met de lambdasondes?

Zou dit verband kunnen houden met het bovengenoemde probleem?
#2850520
"OBD lezer" is wel een heel ruim begrip, wellicht kan je wat specifieker zijn...

Kan je vertellen dat een standaard OBD-lezer je bij lange na niet alle geheimen van je VW gaat vertellen, daarvoor zijn beter tools nodig, bijvoorbeeld VCDS.


Neem aan dat je terug bent gegaan naar de garage, omdat de reparatie het probleem niet verholpen heeft? Hebben 2x geld uit je zakken weten te kloppen zonder het op te lossen... ik had mijn geld terug gehaald...

Foutcode P0106... neem eens een kijkje op de website van Gerrit Speek --> https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16490.html

Met VCDS zou je de waardes van de betreffende sensoren kunnen bekijken om te zien of de waardes die naar de ECU gestuurd worden een beetje in de buurt zitten van wat ze moeten zijn...
Serglucky vinden dit leuk
#2850604
De auto is vandaag naar de garage geweest bij de rooktest kwam er geen lekkage naar voren, echter nu blijkt dat de erg/gasklep te weinig spanning krijgt……

Hij heeft de zekeringen bij de accu eruit gehaald en in gespoten met contact spray.

Zou een breuk in de kabelboom de boosdoener kunnen zijn ?
#2850609
Dat is een mogelijkheid, maar zo zijn er nog wel meer opties. Slecht contact in een stekker, vocht in een module, te lage elektrische weerstand in de klep, etc ..
Je hebt nu in ieder geval een uitgangspunt waar vandaan je kunt gaan meten.
Is de accuspanning in orde?
Is de spanning nog steeds laag als de stekker van de klep losgehaald is?
Is de spanning ook te laag aan de andere kant van de kabel, dus bij de aansturende module of zekeringbox?
Als je de kabel 'doorpiept' met een meter, hoor je dan ook verschil als je aan de kabel gaat rammelen?

Op die manier kom je steeds een stapje dichterbij de oorzaak of kun je in ieder geval zaken uitsluiten.
Serglucky vinden dit leuk
#2850613
... wanneer je kabels gaat "doorpiepen" weet je nog steeds niet voor 100% of de kabel goed is... ook al piept je multimeter dan kan onder belasting de kabel toch nog defecten vertonen... dus houdt dat even in je achterhoofd...
Serglucky vinden dit leuk
Interieur kap loshalen

Ja dat is een lastige. Vaak zit hij boven geklikt […]

Golf 6 1,4 tsi 158 pk met 115400 km

Volkswagen golf 1.4 TSI 158 PK Het betreft een v[…]

Ook ik krijg m.i. na de laatste software update de[…]

Passat b7 clima probleem

Goedendag, Ik heb een. Passat uit 2012 waarvan de[…]

vw golf 2013 1.4 tsi

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. ik ben ten ei[…]

Handleiding VW Tiguan

Niet leverbaar? dat lijkt me vreemd. Ik bestelde d[…]

Ik ben op zoek naar T20 schroeven voor het interie[…]

Het hangt voor een groot deel af van hoeveel % de […]