VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
door Lvinkosien
#2850583
Hi guy,

Ik heb even een kort vraagje voor de kenner. Na een stuk rijden is het nat onder mijn polo. Kan dit condens zijn van de airco? Of misschien iets anders. Ik zal even wat foto’s erbij doen
Bijlagen:
IMG_1670.jpeg
IMG_1670.jpeg (3.74 MiB) 165 keer bekeken
IMG_1669.jpeg
IMG_1669.jpeg (3.22 MiB) 165 keer bekeken
IMG_1671.jpeg
IMG_1671.jpeg (1.59 MiB) 165 keer bekeken
door Mari
#2850585
Of het condens is van de airco kan je morgen testen... maak de boel droog en ga een stuk rijden met een uitgeschakelde airco... als de auto na een ritje nog droog is ga je nog een stukje rijden maar dan met ingeschakelde airco...

Voel eens met de vingers of de druppel vettig is of niet... condens is namelijk niet vettig...
Gebruikersavatar
door DrEd
#2850588
1. Oorzaak 1: auto lekt olie
Laat je auto lichtoranje tot donkerbruine vlekken achter op de grond? Dan is de kans groot dat je auto olie lekt. Afhankelijk van hoe je je auto onderhoudt, verschilt de kleur van de vloeistof op de grond. Als je auto olie lekt, dan ligt de vloeistof onder je motor. Kijk waar je motor zit en of dat in lijn is met de vloeistof onder de auto.

2. Oorzaak 2: er lekt koelvloeistof of antivriesvloeistof
Ligt er roze vloeistof onder je auto? Dan loopt er waarschijnlijk koelvloeistof uit je auto. De oorzaak? De radiator van je auto lekt — of een van de buizen. Het plasje onder je auto kan trouwens ook in andere kleuren voorkomen, zoals groen en rood. Is het een lek in de radiator, dan ruik je vaak een zoete geur.

3. Oorzaak 3: de airco lekt water
Deze lekkage is de beste die je auto kan hebben. Iedere auto mag altijd water verliezen. Zeker op een warme dag is het niet gek als je helder water onder je auto ziet. De airco lekt water, omdat het vocht opneemt uit de lucht. De airco filtert het vocht uit je auto en laat het onder je auto via een rubberen slang weglopen. Dat plasje helder water onder je auto is dus zo bedoeld en absoluut geen reden tot paniek.
Interieur kap loshalen

Ja dat is een lastige. Vaak zit hij boven geklikt […]

Golf 6 1,4 tsi 158 pk met 115400 km

Volkswagen golf 1.4 TSI 158 PK Het betreft een v[…]

Ook ik krijg m.i. na de laatste software update de[…]

Passat b7 clima probleem

Goedendag, Ik heb een. Passat uit 2012 waarvan de[…]

vw golf 2013 1.4 tsi

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. ik ben ten ei[…]

Handleiding VW Tiguan

Niet leverbaar? dat lijkt me vreemd. Ik bestelde d[…]

Ik ben op zoek naar T20 schroeven voor het interie[…]

Het hangt voor een groot deel af van hoeveel % de […]